Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Jeg traff en fyr på byen for en knapp uke siden. Han sa at han var 24, selv er jeg 26 og fyller 27 på nyåret. Jeg fant ut av at han egentlig er 22, da jeg så i passet hans.. Han vet ikke at jeg vet at han har løyet om alderen, jeg har truffet han igjen etter jeg fant det ut. Jeg og denne fyren har skikkelig god kjemi, og vi liker hverandre, han ringer ofte, og sier rett ut at han har sansen for meg og liker meg, jeg har det på samme måte, men så er det denne alderforskjellen da... Han jobber og eier leilighet og bil, så er en selvstendig fyr. Jeg har en datter han ikke har møtt enda, men han spør ofte om henne og sier han vil svært gjerne møte henne. Men hvordan skal jeg konfrontere han om at jeg vet hans egentlige alder..? Hva kan jeg si til han? Skal jeg vente en stund og gi han en sjang til og si det selv eller? Huff jeg er skikkelig betatt av denne fyren og smiler bare jeg tenker på han. Hadde det vært omvendt at han var 26 og jeg 22, hadde ingen reagert på det, for det er jo mer vanlig og "akseptabelt" Hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Sikkert greit å ikke lage noe styr utav det. Du kan jo enten bare være ærlig, og si at du så i passet hans og fant ut han var 22, og be om ynskyldning for å snoke i sakene hans ( og mene det) Elller så kan du jo si at han virker litt umoden for alderen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Men i all verden. Det er jo bare snakk om ca 4 års aldersforskjell jo! Det er jo ingenting. Jeg synes absolutt ikke du skal kutte ham ut bare av den grunn, spesielt ikke når han får deg til å smile bare ved tanken på ham. Jeg har en nær venn som er gift med en mann som er 10 år yngre enn henne. Det er INGEN bortsett fra henne selv som tenkte noe over det i det hele tatt. OG: hvis dette er en mann som du ender opp med å ha et lengre/permanent forhold til, så kommer aldersforskjellen til å ha mindre og mindre å si etter hvert som årene går. Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt beng i hva andre folk måtte mene om dette (hvis de i det hele tatt tenker noe som helst om det), og latt forholdet utvikle seg hvis det er noe å satse på. Når det gjelder å treffe datteren din, så synes jeg det er litt tidlig å introdusere en ny mann i livet hennes etter bare en uke, uansett alder på ham. Jeg mener at når man er aleneforeldre så skal man skåne barna fra å evt knytte nære bånd til kjærester før man vet at dette faktisk er et seriøst forhold som kommer til å vare en stund. Det kan jo bli litt tungt for barn å "hele tiden" skulle forholde seg til menn/damer som forsvinner ut og inn av livet ens hvis du skjønner hva jeg mener (ikke at jeg tenker at du eller noen andre flyr rundt å dater folk i hytt og gevær, bare satte det litt på spissen for å få frem poenget mitt). Lykke til med forelskelsen. Kos deg masse med det. Og om dette skulle vise seg å ikke være noe å satse på, så håper jeg du finner en annen kar som er bra for deg og barnet ditt. =)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Fire år er da ingenting, så lenge dere begge er voksne? Så lenge dere har god kjemi som du sier, er det vel bare å kline til Kos deg!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Det er en helt akseptabel aldersforskjell synes jeg ikke noe å tenke på! men litt dumt at han lyver da :-/
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Alder er bare tall på et papir jeg tenker at det er den mentale alderen som teller:) jeg har selv en mye yngre kjærste;) jeg er 35 år å forloveden min er 24år jeg tenker ike på aldersforskjellen ikke gjør noen av våre venner heller hva som er akseptablet er hva du selv gjør det til lykke til med kjærligheten )
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Jeg har fleipet mye med alderen, og hintet og sagt når jeg er med han at når jeg er trøtt fks kan jeg si at "ja du vett det er alderen vettu, vi "gamle" blir tiligere trøtte enn dere unge. Sier det i håp om at han kansje vil fortelle det om alderen sin. Tenker også på hvordan fks forelderene hans hadde reagert om at sønnen deres hadde blitt sammen med en mye eldre jente som i tillegg har en datter på 4 år. Håper ikke vennenne hans vil synes det er "ekkelt" at han er med en så "gammel" jente. Di av venninnene mine jeg har sagt det til det med alderen hans sier bare så lenge han gjør deg lykkelig skal du ikke bry deg om hva andre måtte mene om den saken, jeg er jo enig i det selv også men.. Jeg tenker også, hvis han lyver om alderen, hva annet kan han skjule/lyve om. Jeg har ikke tenkt og introdusere han for datteren min før det eventuelt blir seriøst, og vet at dette er noe mer enn bare en uskyldig flørt. HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 for mange år siden, før kjæresten min ble sammen med meg var han sammen med ei på 28. han var da 20. Da jeg hørte det (da han var 21 og jeg var 20) syntes jeg det var ekkelt og rart, men nå som jeg er eldre tenker jeg annerledes om det
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Jeg er gift med en som er 4 år yngre enn meg. Han holder meg ung og sprek;) Nei det er ikke rart i det hele tatt, ingen tenker over det, men det er fordi vi er ganske like i personlighet og har samme humor, tenker jeg.. At han har løyet om alderen er enannen ting, men han var kanskje redd for at du skulle bli fraget av hva andre tenker?? Jeg sier bare go for it! Jeg har ikke angret en dag. Nå har vi vært gift i5 år, har 3 unger og det har aldri plaget oss;)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 10:57 Heter du noe på L og forloveden din noe på T? Og du har en sønn fra før? Isåfall er du forlovet med "eksen" min! Hi hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Jeg tenker at du føler om dette er rett, ta deg tid å bli bedre kjent med han:) det ordner seg sikkert, og alderen har ingenting å si til syvende å sist,i allefall ikke en så liten forskjell som hos dere. Og gutter er jo ulike. Har ei bekjent som er forlovet med en som er 7 år yngre, der hun er over 30. Der merker man forskjellen veldig. Han er ung,veldig ung, og passer ikke inn , på en måte.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Så utrolig hyggelig! Jeg har to venninnder, der hvor mannen er 4 og 5 år yngre. Den ene er gift med barn, den andre samboer med barn. Begge har to flotte forhold! Når det kommer til alderen hans, så bare si at du så passet hans, og at det er helt i orden at han er 22. Tror han blir lettet da! Masse lykke til i allefall
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Takk til dere som har kommet med innspill! Men lurer på hvordan hadde dere guttemammaer reagert om deres sønn på 22 hadde presentert en nesten 27 år gammel alenamamma for deg og mannen din? Hadde dere tenkt at hva hun skal med en "gutt unge" og hvorfor hun ikke finner seg på sin egen alder? HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #17 Skrevet 11. november 2011 hehe nei det gjør jeg ikke jeg har 3 barn fra før å min forlovede er svensk og verken L eller T i navnene våres men jeg er nok ikke alene om denne alders forskjellen serru
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå