Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Det var 3 sett med bilder og det var bare 1 sett som var fint. Umoderne og dyrt var det også. Vurderer å sende tilbake alle bildene og heller gå til fotograf, da får lillebror vært med på bildet også. Noen som har tips til en flink fotograf i Oslo som ikke er så dyr.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 ... evt google Tanja Myrbråten. Hun er utrolig flink med gravide, par, familie og barn!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Velkommen i klubben... hehe! Vårt bilde var sånn "back to the 80`s". Helt forferdelige!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Jeg hadde samme opplevelsen. Alle bildene var helt grusomme, det så ikke ut som sønnen min i det hele tatt. Og de prøvde seg faktisk på å skulle ha over 2000 kroner for disse forferdelige bildene. Jeg tar bedre bilder med mobilen min! Jeg sendte alle bortsett fra fellesbildet tilbake, selv om fellesbildet heller ikke var noe særlig. Alle sammen så helt skjeve og rare ut, og gutten min var plassert sammen med en ansatt så det så ut som at han var faren hans (de har samme hudfarge og samme trekkene - kommer fra samme land, og er de eneste i barnehagen som er mørke i huden). Det siste der var jo litt komisk, men ikke akkurat optimalt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 De bildene jeg fikk i dag var det også sånn 80 talls preg over. Mørk brun bakgrunn og det var ikke noe fint når han hadde på seg rød genser. Veldig umoderne... Takk for tips. HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Sorry altså, men jeg lo høyt nå... ;-) Åssen går det AN å være fotograf om man ikke tenker lenger enn nesa rekker! Nei send dem tilbake, og er dere mange nok i barnehagen som klager kan de sende en ny fotograf for å ta nye bilder.... Hørtes helt tragisk ut det der!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Hvilket firma var det da? I barnehagen vår så droppet de, de standard bhgfoto-firmaene og gikk for emfo.no. Bildene ble supre!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Samme her! Vi hadde pynta henne, børsta håret og satt en strikk i det. På bildet hadde hun SKIFTEKLÆR på seg, hun var skitten i ansiktet og strikken var borte. Fant "finklærne" i sekken, de var verken våte eller skitne. Datteren vår blir fort stressa, det sa vi i fra om, med tanke på mas og styr på gruppebilde osv. De tok gruppebilde først, så da ble hun stressa, gråt og ble dermed litt hoven rundt øynene. Vi skal også til en annen fotograf å ta bilde av ungene, for dette betaler ikke jeg 800,- for!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Fineste barnehagebilder man kan få er når de blir tatt utendørs med naturbakgrunn! Anbefaler catchlight i Bærum. Vanvittig flotte bilder, ikke dyre syns vi da. Barnehageansatt!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Hahaha.. At det går an å ha så høye krav til bhg-bilder! Spesielt den som skrev at barnet hadde skifteklær på seg og strikken var borte. Mener du at barna skal sitte stille og prydelig ved et bord frem til fotografering da, så ikke de søler, blir skitne eller håret blir bustete?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 03.01 Går det an?? Setter du slike krav til barnehagebilder? Mener du at de ansatte skal ha kontroll på 60-70 "finsett?" haha! Det er stressende med fotografering både for store og små i barnehagen og ikke minst for fotografen. Blir ungen din ekstra vanskelig da, skjer slik som dette. Hadde det vært veldig viktig hadde du tatt deg fri fra jobb og møtt opp med barnet ferdig pyntet. Vet om flere som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Synes et barnehagebilde skal se ut som et barnehagebilde jeg da, ingen unger som er stivpyntet i barnehagen, hvorfor skal de være det på bildet derfra da? Vanlige hele klær er greit, og prøv få tak i en fotograf som tar utendørsbilder. Jeg har et kjempefint barnehagebilde fra jeg var liten (på 70-tallet), bildene ble tatt utendørs og jeg har på meg gul gummibukse og brunrutete jakke, er møkkete i ansiktet og ser 100% lykkelig ut Oppstilte finbilder i penklær hører da ikke hjemme i barnehagen... Men når det er sagt er det stor forskjell på skolefotgrafene (som også tar barnehagebilder), og er dere ikke fornøyd tar dere det opp på neste foreldremøte så kanskje dere kan bytte til en annen fotograf neste år. Vet Fame er utskjelt av mange pga høye priser osv, men de tar faktisk veldig fine barnehagebilder og der er de ikke dyrere enn andre heller. Synes de også er litt for arrangerte, men de tar ihvertfall bilder av unger i bevegelse, fpr frem forskjellige ansiktsuttrykk osv. Du får også velge mellom en hel haug av bilder på nett og bestemmer selv hvem og hvor mange du vil framkalle.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Du med finklærne i sekken bør nok sikkert bare gå til en fotograf, ja. Her hadde barnet på vanlige klær i barnehagen, og vi visste at fotograferingen skulle skje før lunsj, men hadde lagt fram greie skifteklær også for sikkerhets skyld. Men det er jo barnehagebilder, så stivpyntet synes jeg ikke de skal være, og det går vel greit å be barnehagen sjekke at ungene ikke er skitne i ansiktet el. dersom det tas portrettbilder. At de ikke gidder å skifte til finstasen for en hel haug med unger skjønner jeg derimot veldig godt. Si også i fra om dere er vel misfornøyde med fotografen, så finner de kanskje en annen til neste år. Jeg har vært igjennom fotografering i to forskjellige barnehager så langt, og det var veldig stor kvalitetsforskjell på bildene. De fineste bildene fikk vi fra Fovea. men det er sikkert forskjell på fotografene der også...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Her var det også Fovea som tok bildene Og da fikk vi se de på nett før vi bestilte, samt bestemme hvilke str på bilder vi ville ha. Eneste negative var at vi MÅTTE bestille et visst antall bilder. For vår del var heldigvis bildene fine, bortsett fra ett der han såg litt blyg ut. Her var han ikke stivpyntet akkurat, men hadde en kortermet skjorte over en genser. Syns det er greit de ser litt ordentlig ut, selv om det er barnehagefotograferin, det koster tross alt en del. Her ble bildene tatt om morgenen, før dagens herjinger hadde tatt til :-P.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Barna mine blir alltid fine på bilder Men fotografen kunne gjort litt mer for å ikke kutte bena av dem, dessuten var de litt blasse i fargene... Beholdt et par små svart/hvit-bilder, der gjorde det uansett ikke noe at fargene ikke var ordentlige Resten gikk jo i retur da, surt for fagfoto og leit for mor som hadde gledet seg til barnehagebilder
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Dere som klager på at jeg er kravstor: Da jeg leverte ungen i barnehagen, sa de at de skulle ta bilder med en gang ute, så jenta trengte ikke kle av seg. De skulle også ta bilder inne med en gang de kom inn, så de må, helt uten grunn, ha revet av henne klærne og putta på skifteklær. Når jeg betaler 800 kr for noen bilder, så forventer jeg at det skal være kvalitet, hvertfall når det liksom skal være en profesjonell fotograf. Jeg vet hva jeg vil ha, og jeg synes ikke dette var kravstort. 03:01.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Vi fikk også bilder fra Fovea som var helt skandaløst dårlige, uklare bilder, dårlig oppstilling av barna, masse skrivefeil, et komma i løse lufta i teksten, i det hele tatt. Vi returnerte alt som var og klaget. Tenkte jeg ikke gadd å betale så inkompetente folk uansett hvor høy sentimental verdi bildene har. Så fikk vi etter en stund beskjed om at en fotograf kunne komme å ta bilder på nytt, men da hadde poden byttet barnehage i mellomtiden, så det gikk ikke. Men ihvertfall. Klaging hjelper! Stå på krava!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Jeg jobber i barnehage og vi hos oss strekker oss så langt vi kan i samarbeid med fotografen for at foreldre og barn skal bli fornøyde. Vask av alle ansikter og litt opprydding i bustehår et et minstekrav. Foreldre betaler i dyre dommer for disse bildene. Dere som mener det ikke skal stilles krav når det er en barnehagefotograf bør tenke en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå