Gå til innhold

Barnet ligger i seteleie, uke 34.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende, kan jeg få keisersnitt om h*n ikke snur seg til tide? Eller må jeg føde vaginalt uansett? Kjenner jeg har skikkelig angst rundt dette nå, har ligget i samme leie noen uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig at de ikke har snudd seg i uke 34, ikke noe å tenke på enda. Masse tid igjen.

Om du må føde vaginalt eller får ks om barnet ikke snur seg er forskjellig fra sykehus til sykehus.

Skrevet

Du kan slappe helt av, du har enda god tid :-)

Jeg tror ikke du kan regne med å få ks hvis barnet ligger i sete, det hadde vært verre hvis den lå på tvers, hehehe.

Skrevet

Uff håper virkelig at barnet snur seg riktig altså, men verre om det hadde ligget på tvers ja ;-) Blir fulgt opp med hyppige kontroller, så satser på at det går bra!

Skrevet

Min første vekslet mellom sete-og tverrleie fra uke 31 og frem til uken før termin.

Sykehuset ønsket først å sjekke målene på bekkenet mitt, i tilfelle jeg ville føde i sete. Men jeg mente at det ikke var noe poeng, siden hun snudde seg i tverr også. Snakket med en overlege pr telefon, og hun var også enig med meg.

Fikk samtale igjen på sykehuset litt før dette, og fikk invilget ks rett før termin. Så hør med sykehuset hvis babyen ikke har snudd seg om tre-fire uker.

Krysser fingrene for at den gjør det, for ks er noe herk!

Skrevet

Ja de kan være litt ubestemte de små inni magen tydeligvis. Når hadde du samtale på sykehuset, i hvilken uke? Leste at hvis den ikke snur seg før uke 36 eller 37 så blir det vurdert evt snuing, og å snakke om forløsningsmåte.. Men har ikke jeg noe å si på det, hvis den ikke skulle snu seg? Om at jeg da evt ønsker keisersnitt, selv om det sikkert er noe skikkelig herk, hehe, men jeg tenker det er verre å føde i setefødsel når det er første barn, og hvis barnet er litt stort.

Skrevet

Vendingsforsøk skal du i hvert fall takke pent nei til, det er både risikabelt og i de fleste tilfeller mislykket. De kan ikke tvinge deg.

Ellers kan du be om estimering av vekt og størrelse, og så ta det videre derfra. Hvis de tror at babyen er stor kan du be om keisersnitt. Men jeg tror ikke det er såå fryktelig å føde i sete i forhold til vanlig. Vondt er det uansett! ;-)

Skrevet

Hvis jeg husker riktig hadde jeg samtale på sykehuset i omkring uke 37.

Når det kommer til snuing, så nektet jeg å forsøke dette. Hadde egentlig ikke noe god grunn, men magefølelsen min sa at det var riktig. Og er VELDIG glad i ettertid for at jeg verken forsøkte meg på snuing eller setefødsel, fordi de oppdaget en feil på livmoren min under ks. Så fikk streng beskjed om at jeg aldri må få rier, og skal derfor ha planlagt ks denne gangen også.

Så følg magefølelsen din, og stå på ditt! De første samtalene der følte jeg meg totalt overkjørt.

Skrevet

Ja har fått med meg at det er rikabelt og ofte mislykket, å i tillegg ganske vondt. Da får jeg bare vente å se an, å krysse alt jeg har for at den snur seg som den skal, vondt blir det uansett ja, hehe :-)) Den lå littegrann over gjennomsnittet når jeg var på vekt estimering for noen uker siden, men ikke så mye da. Nei, jeg håper den bestemmer seg for å gjøre det lettest og vondest mulig for mamman sin:))

Skrevet

Oi, ja det var det virkelig bra at du fikk keisersnitt, å at de oppdaget feilen på livmoren din, bra du sto på ditt da altså:) Det skal jeg gjøre, er ikke noe flink til å snakke for meg i det hele tatt, men om det skulle bli sånn at den ikke snur seg nå, så er jeg såpass redd for å føde vaginalt i sete, at jeg kommer til å stelle meg på bakbeine for å evt få keisersnitt. Er det noen dager før termin at det tas keisersnitt da eller er det en uke?

Skrevet

Jeg fikk seks dager før første gangen, og er denne gangen satt opp ti dager før.

Skrevet

Okei, takk for alle svar fra dere snille jenter:) Da håper jeg lille klumpen snur seg så jeg får en normal fødsel!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...