Gå til innhold

boligsalg trenger råd her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått inn et privat bud fra en nabo på 1 950 000kr.Var en eiendomsmegler og taksterte boligen til 1 850 000krJeg har ikke lagt ut boligen for salg enda på finn .no .men det er en nabo som er intressert i å gi 1 950 000kr.Hadde dere godtatt det budet.eller hadde dere lagt ut boligen for salg og kanskje fått mere for boligen i en eventuelt budrunde?Kan jo også risikere og ikke få noen bud .og at den da går for prisantydning.Kommer ikke til å gå gjennom eindomsmegler.men vil selge privat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er ikke i oslo området men nærme drammen

Skrevet

Er det andre boliger rundt du kan sammenligne pris med da?

Skrevet

Var jo en ok pris om ikke taksten ble høyere det da, husk at meglerne skal ha sin del av kaka også, desto mer jo høyere pris du oppnår ( 2,3%) ca av salgssum, pluss bilder og diverse som gjør det dyrt., så da må du plusse på noen hundretusen for å sitte med samme gevinst som du gjør om du selger privat.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kommet med et motbud på 2975 til naboen, og solgt privat, leid en advokat til å sette opp kontrakten!

Skrevet

Umulig å svare på når man ikke vet hvor det er og hvordan boligmarkedet der er. I oslo og akershus går det meste noen hundre over takst. Andre steder aner jeg ikke.

Skrevet

Nei Ingen sånne type boliger er solgt i området.Ganke nytt bygg.Kommer uansett ikke til å bruke megler ved bolig salg.syns det er helt sinnsykt det de skal ha for å selge boligen.

Skrevet

Ville solgt privat siden jeg er risikoavers.

Du vet jo ikke om det kommer noen budkrig?

Så her må du gamble litt, spørsmålet er hvor risikovillig du er.

Den skal jo gå temmelig mye prosentvis over takst for at det skal lønne seg med megler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...