Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Vel, hun hadde IKKE feber i morres, hun hadde 37.6. Litt høyere enn hun normalt har, men dog. Da jeg hentet henne på sfo var hun hes. Og klaget litt på at hun hadde vondt i halsen. Ingen hoste. Småsutrete i ettermiddag, men spiste 2 pannekaker til middag. 38.1 i temp når hun la seg kl 20:00. Hun var oppe og tisset kl 22, da målte jeg igjen, hadde 37,6 da. Klaget fortsatt på at det er vondt å svelge.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Hadde holdt henne hjemme i morgen. Det er tydligvis en halsbetennelse på gang! God bedring!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Ja det kan virke slik.........men dersom det er en halsbetendelse på gang, hvirfor SYNKER da feberen fra 38.1 til 37.6 fra kl 20 til 22?? Trodde betendelser førte til feber jeg.......... Hmmm, Men hun hoster ikke, og ikke noe snørr eller noe.....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 samme med min frøken, holder henne hjemme i morgen og, tar ingen sjanser, bedre det enn at hun blir sjuk langt uti neste uke
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Oi, så din jente har litt av det samme altså?? Kanskje det er "noe som går"......... Kankje jeg skal holde henne heime i morra??Hmmm......
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 KANSKJE?? Er det ikke heilt klart at jenta skal være hjemme i morra? *Feber 2 kvelder på rad *Vondt i halsen *Hes
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Enten er du et latterlig troll, med seriøse fritidsproblemer, eller så er du stokk dum. Det eneste som er sikkert er at du må ha problemer.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 ??? Har jeg problemer??? Javel, så jeg er stokk dum eller ett troll...... Er det så selvsagt at en unge med topp almentillstand men har 38 i temp to dager og er hes dag to, og klager bittelitt på halsvondt mååå være hjemme fra skolen i morra da, dersom formen er bra??
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Men formen er jo ikke bra når hun har feber og vondt i halsen!!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 Tror det er noe som går nå, ligger faktisk selv hjemme med vondt i halsen. Feberen går litt opp og ned, men ikke plagsomt høyt. Så kanskje hun har godt av en rolig dag på sofaen med dynen over seg.... det er ihvertfall slik jeg tilbrakte dagen i dag;)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 Se ann formen henne si morgen, hvis formen er fin så hadde jeg sendt henne på skolen.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Får måle feberen hennes i morra tidlig, men er hun feberfri kan hun vel på skolen. Kan jo ikke holde henne hjemme forde om hun er litt hes eller det er vondt å svelge. Jeg har gått på skolen maaaange ganger slik jeg....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Nei det er ikke en selvfølge, det er i hovedsak allmenntilstand du skal følge, ikke om ungen har en halv grad høyere kroppstemperatur og "litt vondt i halsen". Det du får da er en unge som lærer å synliggjøre seg selv og som kommer til å være "syk" mange ganger i året og gå glipp av viktig lærdom på skolen og hjemme; nemlig at man kan stå på litt selv om man er i litt dårlig form, og man kan være på skolen og ta det med ro. Synes jeg da. Jeg er sykepleier, og selv om man ikke skal overse symptomer på skumle ting som hjernehinnebetennelse eller blindtarmbetennelse, så er det lov å lære ungene å yte litt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 SYKELIGGJØRE skulle det stå. Og ja, faktisk så er jeg en riktig så kjærlig mor!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #15 Skrevet 9. november 2011 ENDELIG en fornyftig stemme her. Takk takk. Så klart jenta skal på skolen........... så lenge hun er feberfri. Verden stopper ikke om hun er hes!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #16 Skrevet 9. november 2011 HVA er det som feiler deg HI?? Når jenta di har feber TO dager på rad, i tillegg til at hun klager på sår hals så skulle det bare mangle at du holdt henne hjemme. Men hvorfor gidder du egentlig å spørre her inne når du ikke bryr deg om hva andre måtte mene likevel? Flertallet i går mente at du burde holde henne hjemme, men du leverte henne likevel, både på skole og sfo.. Du kommer jo til å levere henne på skolen i morgen også, så hvorfor lage en sak ut av det her? Spent på om du oppdaterer når datteren din kommer hjem fra skolen med enda mer feber, fordi mamman ikke hadde tid/ork til å la henne være hjemme så kroppen fikk slappe av og bli kvitt basseluskene. Du skrev jo i går at jenta di aldri var syk, så hvorfor SPARE på "sykt barn dagene" egentlig?? Håper dette er et tulleinnlegg, eller så syns jeg synd på jenta di!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #17 Skrevet 9. november 2011 Jeg tror nok Hi er helt enig, men redd for å oppfattes som kald eller streng. Jeg synes mer det handler om å lære ungene om livet, og å ta ansvar. Du er en god mor Hi, og det er heller ingenting i veien for at man kan gå hjem om det blir for tøft ;-) -sjuksköterskan ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #18 Skrevet 9. november 2011 Tro meg, det er ikke ett tulleinnlegg. Men det er jo begge meninger her da..... Noen sier send henne på skolen dersom hun er feberfri, og noen sier hold henne hjemme. Men jeg føler jo at hun ikke er ordentlig syk, bare sånn hes, og rett over 38 i temp lissom.... Eller, bare 37.noe no sist jeg målte....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #19 Skrevet 9. november 2011 Ok, men da syns jeg faktisk synd i jenta di. Merkelig at du tror at all sykdom starter med høy feber, og at den ikke kan komme gradvis?? Som regel så merker man at barna brygger på noe ved at de får litt feber. Når de deretter klager på sår hals og er hes i tillegg så bør det være et godt nok tegn på at hun ikke er helt i form. Kroppen trenger å slappe av for å komme seg til hektene igjen, ikke bli sendt på skolen fordi barna må lære seg at man må yte selv om man er ikke er helt i form. "Hvordan arter en forkjølelse seg? Som regel starter en forkjølelse med at man får vondt i halsen og det kan gjøre vondt når man svelger. Senere begynner man å nyse, og nesen renner med tynt vannaktig sekret. Sekretet blir snart gulere og mer tyktflytende. Man blir tett i nesa fordi slimhinnen hovner opp. Man kan få følelsen av dotter i ørene, hodepine og hoste. I starten kan man også få lett feber og føle seg slapp og syk. Barn får oftere feber enn voksne."
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #20 Skrevet 9. november 2011 Vil bare fortelle om min sønn... Når han hadde litt vondt i halsen (klagde ei gang på et døgn) viste det seg at han hadde kraftig halsbetennelse (streptokokker). Han gikk da i første klasse. Gang på gang hadde han dette, og måtte fjerne mandlene til slutt. Det som er litt kjipt med halsbetennelse (og grunnen til at de alltid gir/skal gi antibiotika) er at det kan utvikle seg og bli farlig. Husker ikke helt hva som kunne skje, men det er hvertfall en grunn til at de gav min søn antibiotika gang på gang selv om han ikke var nevneverdig plaget. Ut fra min erfaring hadde jeg tatt barnet til legen i morra, så de kan finne ut om hun skal behandles. Er ikke noe vits i å være "redd" for å dra til legen mener nå jeg. Og mine unger er ikke noen sutrekopper av den grun kan jeg fortelle!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #21 Skrevet 9. november 2011 00.38 her igjen. Han hadde forresten ikke feber, men stemmen ble litt hesere. (han er litt hes av natur) Legene kunne ikke skjønne hvordan han kunne stå oppreist eigang med så mye streptokokker i halsen
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #22 Skrevet 10. november 2011 Streptokokker har vi alle, og noen ganger blir vi syke av det. Det er en av de vanligste årsakene til halsbetennelse, og grunnen til at vi har fått meticillinresistente streptokokker (MRSA) er nettopp fordi leger skriver ut antibiotika i hytt og pine... Det er ingen som sier at man ikke skal være hjemme når man er skikkelig syk, men man trenger ikke overdrive!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #23 Skrevet 10. november 2011 Men, du som kan alt da.. Mener du det var feil å gi antibiotika til gutten da? Han hadde jo en kraftig infeksjon i halsen!? Da bør det vel behandles!? Ja, man har streptokokker, men satser jo på at legen kan skjeldne mellom det som er normalt å ha kontra det veldig unormale! Dessuten har jeg inntrykk av at leger i dag ikke bare gir ut antibiotika i hytt og pine, men at de nok gjorde det for en stund tilbake.. og at det er derfor vi har fått meticillinresistente streptokokker bla.anna. Kanskje bare meg? Hilsen mammaen med gutten som fjernet mandlene
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #24 Skrevet 10. november 2011 Vel, jenta har sovet godt hele natten, og hadde 36.9 i temp en time etter at hun sto opp i morres. Klaget en gang på at hun hadde vondt for å svelge, men hadde ikke vondere enn at hun drakk 2 glass biola og spiste 2 brødskiver da. Jeg sente henne på skolen, og ga beskjed om at de måtte ringe meg dersom de mente hun ikke burde være på skolen...... Har ikke ringt ennå..... Og nå skal jeg dra og hente henne...... Jo, legen vet nok best, og det var bra gutten din ble behandlet. Og legene er nok mer restiktive med å gi ut antibiotika i dag enn de var før. Så gutten din trengte det nok ja Jo da, jeg kjenner forløperen til forkjølelse og hvordan det arter seg, men dersom hun er smittet av forkjølelses basselusker blir hun vel syk uansett om hun er hjemme eller på skolen, så da trenger hun jo ikke være hjemme FØR hun blir dårlig..... og jeg mener at når allmenntilstanden er fin, humøret på topp, og hun har 37,noe i temp, og hun hverken snørrer, eller nyser, hoster eller noe, da er hun ikke dårlig...... Mulig hun blir det, men..tror dere hvirkelig at det hadde hun ikke blitt om hun hadde vert hjemme i går??
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #25 Skrevet 10. november 2011 Da er snuppa heime, hun er i fin fin form, ingen feber. Stemmeløs/hes er hun, men har spist 2 pannekaker, og sitter nå å spiser eple med vaniljekesam.......ergo har hun ikke veldig vondt i halsen.... Tror dette går finfint jeg. Og jeg er glad hun gikk på skolen i går og i dag. Da har de lært om fargene på engelsk, lært og skrive "sol i oslo" og masse om tallet 5...... :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå