Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Sønnen min på 4 år lager en slags smatte/kysselyd etter hver setning. Dvs når han stopper opp å prate. Han begynte med det i høst. Han gjør det ikke hele tiden, men spesielt når han prater rolig. Noen som har opplevd lignende??
Gjest ->>- Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Ja, det kan det godt være. Tics hos småbarn er forholdsvis vanlig (jeg mener forekomsten ligger på rundt 20%) og oftest forbigående.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Har en gutt som går til BUP for utredning av tics. Han har hodt på med noe bevegelser og lyder siden siste året i bhg. Går i 1. klasse nå. De er ikke så ille, men vi er redde for at det skal forstyrre folk rundt han og andre elever i timen. Så fikk fastlegen til å henvise oss til BUP. Og psykologen der syns ikke disse ticsene er så ille, så vil helst unngå å gi han medisin. Han går ikke på noe medisin nå, og de verste ticsene kommer og går. Noen ganger har han veldig rolige tics og noen ganger noe litt voldsomme. Vi har lært han å si: jeg kan ikke noe for det, hvis folk spør hvorfor han gjør det han gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå