Gå til innhold

Spiren på orkideen min knakk ... :-(

Anbefalte innlegg

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Det var kommet et nytt skudd til blomster, og teite meg klarte å knekke det rett av ca på midten. Er det noe håp om at det skyter på nytt ut fra der det der det knakk? Eller må jeg bare gi opp denne runden blomstring og håpe på bedre lykke neste gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orkideer er en av de mange tingene jeg kun kan synse om. Men jeg skulle ikke tro at det skyter på nøyaktig samme sted egentlig - kanskje ved siden av? Alle planter jeg er på hils med vil i hvert fall formere seg samme hva, så de skyter på nytt for å rekke det, men et annet sted.

Skrevet

Jeg tror nok du dessverre må gi opp denne :(

Blomsterdama

Skrevet

samme skjedde med meg, min orkide kom med tre spirer og i mitt forsøk på å feste dem til sånne pinner så knakk den ene rett av :( Det ble bare 2 spirer i denne omgang ;)

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Søren og. Nå har den i flere år kommet med et nytt skudd så snart det gamle har blomstret av, og nå har jeg klart å ødelegge hele greia :-( Det ser ikke ut som det kommer noen ny spire nå i hvertfall.

Har aldri klart å få orkideer til å komme igjen, unntatt denne som har vært et prakteksemplar. Jaja, jeg får klippe ned stumpen av denne spiren og krysse fingrene for at den kommer igjen om et halvt års tid ;-)

Skrevet

Skal de kuttes ned?? Så at de kom ny blomt litt nede på en avblomstrert stilk, hos mor min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...