Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Jeg har bestemt meg for at nå MÅ jeg bli kvitt babykiloene, og har begynt å føre "kaloridagbok". Jeg klarer fint å føre inn hva jeg spiser, men sliter litt med hva jeg forbrenner..... Kan noen hjelpe meg å finne ut sånn ca hva jeg forbrenner en dag på jobb? Jeg jobber i barnehage, så jeg er i bevegelse nesten hele dagen. I Forbrukerportalen sitt skjema står det at rolig gange forbrenner ca 215 kalorier i timen. Vil det være noen lunde riktig å føre det inn (215x 7t) som aktivitet/trening hver dag? Eller er det noe annet som vil være meg riktig? Håper noen kan hjelpe meg litt her
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Hvor høy er du og hvor mye veier du? Er ingen ekspert, men har gått på mange Roede-kurs, så har fått god erfaring med kalroimengde både for meg selv og andre.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Veldig vanskelig å svare på. Noen forbrenner mer enn andre -
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 HI her. Er 171 og veier 85 kg. Har alltid vært "tung" i kroppen. Veide 72 kg på mitt tynneste og da kunne jeg bruke str 38 i klær, så jeg må bare innfinne meg med at jeg alltid kommer til å regnes som overvektig.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Hvis du skal regne på den måten må du finne et tall for alle døgnets 24 timer og så summere. Du kan ikke legge inn de syv timene som trening, da får du et alt for høgt tall. Om du er omtrent normalt høy og tykk og du ikke trener noe spessielt (annet enn at du beveger deg på jobb), men lever et vanlig liv med husarbeid, barn, handling ol, forbrenner du sansynlig vis rundt 2000 til 2200 kcal i snitt om dagen. Å gå rolig forbrenner mye mer enn å jobbe i barnehage. Tenk deg selv hvor sliten du er etter en tur på 7 timer uten pause.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Prøv denne: http://slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Tusen takk I følge denne forbrenner jeg ca 3000 kalorier om dagen. Men er det ikke sånn at jeg kan føre inn jobben siden jeg har en mer aktiv jobb enn f,eks en kontorjobb? Jeg vil jo tro at en som er like høy som meg, veier det samme, spiser det samme, men som sitter stille mesteparten av dagen vil ha en helt annen forbrenning? Å skrive på maskin forbrenner visst 140 kalorier i timen....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 HI igjen. Hvis jeg delte opp arbeidsdagen min ganske likt mellom lett trening og veldig lett trening(?) så fikk jeg opp at jeg forbrenner ca 600 kalorier på jobb. Er det helt feil å ta dette med da? Det virker ikke som et alt for høyt tall.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Jeg er 170cm, 69kg og forbrenner 1936kcal i døgnet. Jobber også i barnehage, men sover jo mange timer i døgnet også.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 Nei du skal ikke føre opp jobbdagen din som trening, selv om det virker som du veldig gjerne vil det Tipper du forbrenner omtrent 2300 kcal pr.dag hvis du ikke trener i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå