ming Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Jeg er gravid ca uke 6, mistet 2 ganger før. Vi bestilte for en stund siden tur til tallinn og skal egentlig reise om 2 uker. Nå leser jeg på Lommelegen at man ikke bør fly under graviditet dersom man har tidligere spontanaborter. Dette var helt nytt for meg, så nå blir jeg veldig usikker. Skal til legen i morgen så skal spøre da, men hva tenker dere jenter? Hadde du reist eller avbestilt turen? Første gang jeg mistet var faktisk rett etter en flytur i uke 12, men har ikke tenkt at det hadde en sammenheng før nå
ming Skrevet 9. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 9. november 2011 Flyreise skulle det stå i overskriften
Gjøkeredet③ Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Dette har jeg aldri hørt om.. Har flydd mye i alle mine svangerskap. Jeg ville snakka med legen min, har sett mye rart inne på den derre lommelegen. Snakk med legen din du.. Har forstått det sånn som at hvis det er meningen at man skal miste, så mister man liksom uansett hvor forsiktig eller ikke man er. Men at man skulle abortere et helt frisk forster/embryo pga en flytur hørtes veldig snålt ut..
ming Skrevet 9. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2011 Godt å høre blir så urolig for alt. Spent på hva legen sier, antageligvis at det ikke er noen fare!
Lillababy Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Hei! Eg har hatt samme problemstilling før, og ha rlest det du har på lommelegen. Har og lest masse anna. Det eg syns er rart med det på lommelegen er at det står at det er økt fare ved spontanabort. Det er det som ikkje gjer meining. for det e rikkje slik at et svangerskap liksom er forlengelsen på et som gjekk galt. Kvart svangerskap har sine prosent sjansar for at det skal gå galt, kvart svangerskap er eineståande. Så det e rlogisk å tenka at det viss det ikkje er farlig å fly for gravide som ikkje har mista, så er det helle rikkje farlig for dei som ahr mista. Det meinte min lege også. Når det er sagt googla eg masse i den tida. Eg fann andre artiklar, og ei dame som var gift med radiograf. Han ønska ikkje at ho skulle fly pga strålinga. At den var mykje verr eenn røntgen hos tannlege som tannlegane advarer mot. vidare har eg lest om infarkt i morkaka. Personleg trur eg ikkje det er farleg å fly. Eg trur innerst inne at det meste er ufarlig. At friske embryper over lever. Hører jo aldri om folk som blir ufrivillig gravid som får besekjd om at: berre drikk litt kaffi, ta deg ein joggetur/ ta ein paracet, farg håret eller ta flytur, så blir svangerskapet avvikla. Likevel så tar eg alle forhåndregler. det gjorde eg då eg var gravid og det gjekk galt , og det vil eg gjera igjen. Berre fordi at eg skal eliminera bekymringar. Eg har egentlig lyst på helgetur til storby no før jul. Har feriedagar til gode. Men trur det skapar så mykje uro inni meg at persoleg berre droppar eg det. Men det er meg. Det kryr av gravide venninner rundt meg, dei flyr alle sammen og har alltid gjort det, og det ha rgått kjempefint. Lykke til!
Lillababy Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Må berre legga til at det hadde vore lettare for meg å fly etter ultralyd veke 12. For då er alle organ ferdig, mest sensitive periode over. Kan du evt. utsetja turen? Lykke til!
*LilleTroll + spira Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Se informativt og fint var fra oceangirl (som selv er flyvertinne!) under innlegget "7+6 og sydentur" (tror jeg at det het).. Jeg fløy endel i sist svangerskap, mange turer innenlands og 3 til utlandet og da lenger avstand. Jeg er ikke betenkt :-) men det må være opp til hver enkelt. God tur :-)
Mor35+G7+G4+spire Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Jeg tror også fly er helt ufarlig. En av mine veninner er gravid med barn nummer 4 og jobber fulltid som flyvertinne For all del dra på ferie!
ming Skrevet 10. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2011 Takk for svar alle sammen utrolig hvor urolig man blir for alt som gravid, spes med 2 sa bak seg! Snakket med legen i dag og han mente dette bare var tull, en teori som noen har skrevet ned men som det ikke finnes noen beviser på. Han mente altså at det var Like trygt å fly under graviditet, uavhengig av tidligere spontanaborter. Føler meg fortsatt ikke helt trygg kjenner jeg, men som sagt så er jeg urolig for det meste akkurat nå. Uroen i seg selv er sikkert verre for spiren enn å fly hehe. Tenker det blir spaferie til Tallinn som planlagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå