Gå til innhold

steke sukkerbrød i ildfastform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veien til katastrofe eller går det an? Lyst å lage en liten marsipankake så trenger et lite sukkerbrød, men kanskje den bare kommer til å sette seg fast? Ser for meg at hvis jeg smører mye så kanskje den detter sammen? Kanskje det beste er å bare lage et vanlig sukkerbrød og så skjære det mindre? (orker ikke kjøpe en ny form bare for denne ene gangen). Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv, hvis det går bra høres det ut som noe jeg kunne tenke meg å prøve. ;)) Hva med å bruke bakepapir i bunnen?

Skrevet

Ja får vel bare prøve, kan ta bakepapir i bunnen ja, lurt :) tenkte å lage en liten kake til farsdagen ettersom det blir bare oss to som kommer til å spise av den :) Håper det går bra da :)

Skrevet

Jeg stekte brownies i ildfastform en gang og den ble aldri ferdig stekt. Kanskje fordi kantene i formen er så tykke? Jeg ville heller ha laget kaken i en vanlig form og skåret den i ønsket størrelse :-)

Skrevet

der sier du noe, de ildfastformene jeg har er veldig tykke i kantene. hmmm...litt kjipt å prøve og så går det ikke å så må jeg lage en til, så jeg må gå for det som mest sannsynlig går bra ;) da kan jeg jo kanskje skjære den i hjerteform også :-D hvis det ikke blir vanskelig å få på marsipanlokket da..bør vel ikke ta meg vann over hodet her, hehe

Skrevet

Ha bakepapir i bunnen, ellers så får du den ikke løs....

men ellers trur jeg det går helt fint :)

Skrevet

Så du tror ikke den kanskje ikke blir stekt som brownieshistorien over her? hmmmm! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...