Frk Marge Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Er ganske så fortvilet her. I går fikk jeg beskjed om at jeg har hatt en MA igjen denne gangen ble det oppdaget 8+6. Jeg hadde også en MA som ble oppdatet i uke 15 i november 2009, og for et år siden fødte jeg en nydelig, velskapt datter som desverre døde i magen min ved termin pga morkakesvikt. Jeg begynner å tro at november er forbannet. HVA kan være årsaken til at det går galt gang på gang? Vi er utredet og stod nå egentlig helt på tampen med å begynne med assistert befruktning, men så klaffet det 6 uker før vi skulle begynne med hormonene. I følge utredningen er det ikke noe i vegen med meg, men mannens sædprøve er ganske dårlig. Hva kan være årsaken til dette? Dvs hva er de vanligeste årsakene til at fosteret ikke er levedyktig?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Så forferdelig Kondolerer med hele mitt hjerte! Kan ikke forestille meg hvor vondt det må være God, varm, stor klem fra Vestlandet <3
Frk Marge Skrevet 9. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2011 Takk :/ Jeg begynner bare å lure på om noe er veldig galt... 3 ganger er ganske mye er det ikke? kanskje vi bare har hatt uflaks selvfølgelig, men man begynner liksom å lure... De eneste risikofaktorene jeg kan komme på er at far røyker (jobber med å slutte riktignok), at jeg har BMI på 30 (det jobbes også med) og at jeg har rukket å bli 38 år... Ang alderen min så hadde jeg adri trodd jeg skulle planlegge å få barn når jeg nærmet meg 40..., men når man møter hverandre sent i livet så.... Moren min ble gravid når hun var 45, så jeg har et håp om at jeg har arvet noengener der...
Mininni Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 3 ganger på to år behøver ikke bety at noe er galt. Selv har jeg mistet fire ganger på ett år, og er nå i 3. trimester i det som da er den femte graviditeten på ett år. Har vært til utredning for habituell abort uten at de fant noe, og saken er den at dette KAN være uflaks - utrolig nok. Du får først utredning der det er minst tre tilfeller (jeg har hatt sju gravidtiteter totalt, og har ett barn pluss altså en på vei). Når man mister før uke 12 er det vissnok slik at da er det normalt fosteret det er noe i veien med, i alle fall der man har utelukket genetiske problemer, blodpropp-tilbøyeligheter og enkelte andre ting som de tar blodprøver av deg og partneren for å finne ut av. Når det er fosteret det er noe i veien med, er det på sett og vis naturens egen måte å ordne opp på, men det er selvfølgelig veldig tungt fordet. Men det er altså de som har mistet mange fler ganger enn deg, hvor det likevel går bra til slutt. Kom deg til utredning og få utelukket de tingene de kan sjekke, og så ta det derfra. Lykke til!
Gjest Jente07♥ Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Nå fikk jeg vondt langt inni hjertet mitt! Kan ikke forestille meg hvor tøft det må være, sender en stor klem! Har du sjekket om du har leiden mutasjon? Jeg har dette og mistet, måtte gå på blodfortynnende meidisiner hele svangerskapet dajeg ble gravid igjen (prøverørsbarn her). Mange som har dette opplever også desverre og miste sent i svangerskapet. Det er sikkert undersøkt, men ville bare si det sånn i tilfellet. Sender dere mange lykkeønskninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå