Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 og kan fortelle litt om det?hva dere gjør osv?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 veeeeeldig mye rydding etter kunder som ikke eier respekt
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Jeg jobber i klesbutikk, og jeg elsker jobben min! Du jobber selvfølgelig med kasseapparatet. Du hjelper kunder å finne hva de leter etter. Rett størrelse, rett farge. Du svarer på spørsmål, og er deres beste venn mens de handler klær. Du tar oppgjør i kassen før du går hjem.. Thats it!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 I noen butikker (særlig de små) støvsuger eller tørrmopper du gulvet om morgenen. Det blir vannvittig mye støv og hybelkaniner i en klesbutikk, de større butikkene har vaskebyrå som tar dette før åpningstid. Jeg har jobbet i begge typer butikker. Du tar imot varer, det skal pakkes ut og henges på plass. Noen steder har man egne dekoratører som bestemmer hvor ting skal henge (det er mest vanlig i dag), andre steder får du være med å bestemme. Du rydder på plass varer kundene henger igjen i prøverommet, mye tid går til å brette bukser o.l. som kundene har sett på og ikke brettet sammen igjen. Du betjener kassaapparatet, tar oppgjøret om kvelden og om dere en er en kjede som driver med mersalg (som f.eks Cubus) må du huske å informere kundene om ukens mersalgprodukt. I større butikker kan du også bli satt til å rydde på lageret, fylle på fra lageret osv, mens små butikker sjeldent har lager. Men hovedjobben din er å være selger, du skal være blid og imøtekommende, hilse på alle kunder og tilby hjelp. Du skal snakke med dem, hente frem behovet deres og finne de rette klærne. Når de er i prøverommet skal du løpe og hente riktig størrelse, du skal finne og foreslå en topp som passer til. Kjøper de kjole skal du minne de på strømpebukse osv osv. Du er selger og skal sørge for at butikken tjener penger og at kunden går fornøyd ut av butikken. Det er stort sett gøy å jobbe i klesbutikk, men du må vite at mange kvinner også bruker shopping som terapi, så har de en dårlig dag, har kranglet med gubben e.l. går de i klesbutikker for å titte (og roe seg). Da kan du risikere å bli "bitt hodet av " altså. Hissige kvinner er ikke alltid de beste å spørre om de trenger hjelp Ikke ta det personlig, som regel møter du hyggelige mennesker. Det er en veldig sosial jobb.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 må man kjøpe de klærne de har i butikken, ikke alle da, men dere skjønner?(med tanke på å vise frem hva de har).....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Ingen som jobber PÅ en klesbutikk, HI......men i en klesbutikk!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 De stedene jeg har jobbet har de ikke vært noe krav, men de oppfordrer jo til det ved å gi gode personalrabatter. Den ene butikken jeg jobbet i fikk vi noen klær i måneden gratis, full tid fikk klær for 1.500 kr og deltid for 700 kr i måneden, det vi kjøpte utover det fikk vi 40% avslag på.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 hehehe JEG jobber PÅ en butikk...du jobber kanskje i et sykehus? alle jeg kjenner sier "jeg jobber på................"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå