Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Skal bake glutenfrie muffins for første gang...oppskriften er i boks. Så selve muffinsene skal gå bra Jeg pleier å bruke denne toppingen, og lurer på om det er helt glutenfritt: Meierismør Philadelphia ost Hvit koksjokolade Melis Vaniljesukker Er det som finnes i "blandingen". Føler meg skikkelig på bærtur, men lurer altså på om jeg kan bruke denne "frostingen" på muffins. *Hilsen glutenfridebutant*
May the force be with you Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Heisann:) Den toppingen er glutenfri ja:) Hørtes godt ut foorresten, hvor mye bruker du av det forskjellige?? Fikk lyst til å prøve:) Vist du synes det er vanskelig å finne gode oppskrifter på f.eks. glutenfrie muffins, så vil jeg anbefale toro's ferdigblanding-pose (den er glutenfri og GOD) Hilsen glutenallergiker:)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Er ikke det hvetemel i kokesjokolade da? Jeg aner ikke, men vet at mange sjokolader innholder gluten.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 ja her kommer oppskrift for verdens beste muffinstopping : 50 g smør som har stått fremme på benken så den er myk 200g philadephiaost 200 g hvit koksjokolade,som smeltes i bolle over vannbad. 5 dl melis 2 ts vaniljesukker. Bland smør, ost og melis og vanniljesukker. Så den smelta sjokoladen. Gjerne konditorfarge Æææ, fillern, noen som VET om det er trygt med hvit koksjokolade? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Bare til å lese bakpå, men regner med det er glutenfritt ja. Jeg har cøliaki og har spist hvit sjokolade, men det finnes vel forskjellige merker.
May the force be with you Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Ingen fare:) Kokesjokolade er glutenfritt:) Sjokolade med kjeksbiter o.l. er derimot ikke glutenfri:) Takk for oppskrift på topping:)!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Kokesjokolade er ikke nødvendigvis glutenfri, nei. Så den eneste måten å finne ut det på er å sjekke innholdsfortegnelsen veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Nei, nei, nei. Kokesjokolade er VANLIGVIS glutenfri, men ikke ALLTID.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Mm, ekstra godt med litt kremfløte i den toppingen også.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 Så lenge kokesjokoladen er glutenfri er dette en grei oppskrift. MEN før en er vant til å bake glutenfritt er det ikke uvanlig å dobbeltdyppe måleskjeene. Så at dette er glutenfritt er da selvfølgelig også med forbehold at det ikke har vært en skje oppi vaniljesukkeret som har vært oppi mel først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå