Gå til innhold

Vil noen dele erfaringer med fødsel fra Flekkefjord/ Kristiansand sykehus+


magedans

Anbefalte innlegg

Spør her, pga laber energi på fødselsforum :)

 

Jeg venter tredjemann men skal for første gang føde på Sørlandet sykehus. Er det noen som vet om muligheter for vannfødsel på Fl.fjord/ Kr.sand? Andre erfaringer dere vil dele, dere som evt har vært innom begge sykehus? Også takknemlig for å høre fra dere som har erfaring fra "bare" ett av sykehusene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått begge mine jenter i Flekkefjord, og jeg er kjempegodt fornøyd!

Kjempeflotte folk som jobber der (hvertfall de jeg har truffet), de har god tid og hjelper til hvis det er noe man trenger:-) Man kan være der i 1 uke hvis man har behov for det, og det er ikke noe "samlebånd" følelse som jeg har inntrykk av at det er på mange av de store sykehusene.

 

Og så må jeg får all del nevne den fantastiske havresuppa de serverer hver kveld:-))) Gleder meg til jeg skal få den igjen i juni;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått begge guttene mine på sørlandet sykehus flekkefjord og har vært veldig fornøyd. blir godt tatt vare på, og får være lenge hvis man trenger.

minstegutten min reddet de også livet på pga at de tok min engstelse på alvor kl 11 om kvelden og selv om vaktlegen var gått hjem for å sove, rask reaksjon (keisersnitt) og selvfølgelig godt samarbeid med legeteam fra stavanger som kom ned med seakingen. er evig takknemlig for alle som var på vakt den kvelden.

jeg mener at slike situasjoner er de som skiller de gode sykehusene fra de dårlige.

Så jeg er glad for at også 3-mann skal fødes i flekkefjord! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg hører også mye positivt om Flekkefjord fra folk i kommunen her -det er jo vårt nærmeste sykehus i mil og minutter. Sterkt å lese om forrige fødsel, 2 Prinser! Kjenner jeg fikk litt gåsehud der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulighet for vannfødsel i Flekkefjord desverre, men sykehuset er fantatstisk! Det kan du ligge så lenge du vil før du skjekker ut;)De har badekar som smertelindring, men lenger enn det kommer du ikke. Tror du kan få det i Kristiansand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal velge å reise litt lenger for å føde i kristiansand av den enkle grunn at hvis noe skulle skje under fødtselen i flekkefjord, så må jeg videresendes til kr.sand slik er det med alle... Jeg har også alle mine leger i kr.sand så "hører" liksom til der fra før av pga andre ting..

 

Jeg har vært innlagt på barsel for gallesmerter og det var kjempe å være der. Personene som jobber der er veldig imøtekommende og hyggelige, de er rolige og kjempe herlige alle som jobber der.

Har også hatt en del timer der inne pga vekstavvik og lite fostervann og har fått god oppfølging av leger og jodrmødre, Kan ikke klage på noenting fra kr.sand i det hele tatt!!! Legene er også kjempe flinke og rolige, de beroligger deg hvis du trenger det og de støtter og svarer på alt du måtte lure på..

 

Dette er mitt første barn da, vet du skal ha nr 3 men tenkte bare å si litt om hvordan jeg syns det er =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Fint å høre litt fra Kr.Sand også :) Lykke til med resten av svangerskap og fødsel! Høres ut som du har fått litt ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Jeg slår også gjerne et slag for Kristiansand sykehus..

Har hatt to supre fødsler der. Første endte i KS pga liten fremgang på igangsatt fødsel på overtid, mens nummer 2 var vaginalfødsel før termin.

Alltid følt meg godt ivaretatt, og har hatt veldig hyggelige jordmødre, leger og barnepleiere. Og ikke minst så var oppfølging etter KS og før fødsel nummer 2 helt enestående.

Er nå gravid med nummer 3, og gleder meg til den dagen denne krabaten skal komme ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...