Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Vi har bare vært kjærester i 1,5 år. Jeg er gravid i 8. mnd. Og har et barn fra før på 5 år. Jeg går på arbeidsavklaringspenger, har ca 150.000 kr i året. Samboer har fast jobb (Har hatt det i nesten ett år), og tjener ca 300.000 kr i året. Vi har ingen egenkapital, men har kausjonist. Har også hatt en del betalingsanmerkninger, men de er borte nå. Jeg er 23 år, og samboer er 29 år. Vi betaler husleie der vi bor nå, på 7500 kr i mnd, dette er ingen problemer og betale. Betaler også strøm, vann, kommunale avgifter, tv osv nå. Er det helt håpløst?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Dere får ta lua i hånda og gå og snakke med banker. Man får vanligvis låne 3*inntekt, så da får dere vel et lån på litt over 1 million. Avhengig av hvor dere bor i Norge kan dere jo få noe til den prisen. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Takk for svaret. Ja, vi må snakke med banken. Tenkte bare jeg ville høre her først, da noen kanskje visste noe om regler ol. Får vi lån utifra begges inntekt enda jeg bare går på aap, altså?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 aner ingenting om aap, for å være ærlig. Men har du papirer/bevis for at du får de pengene og kommer til å fortsette å få dem utbetalt (så banken vet at det er trygt) bør det telle positivt ja
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 AAP er vel ingen varig inntekt, ettersom man kun kan ha det i et begrenset antall år. Og hvem vet hva som skjer etter det? Det er ikke sikkerhet nok for banken, nei.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Nei, ingen varig inntekt. Har den kun 1 mnd til, også går jeg over på foreldrepenger. Etter ett år hjemme må jeg ha funnet meg en jobb. HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Tror ikke dere får særlig mye.. Kanskje 1-1,2 mill.. Men dere må nesten snakke med bankene. De bryr seg ikke alltid om at man kan dokumentere betalt husleie.. Men med kausjonist kan dere muligens få noe ekstra. Tror det kommer mye an på hvem dere snakker med i banken..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Og husbankens startlån kan være noe for dere, ta kontakt med de.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Takk for svar. Tjener vi ikke for godt til å få lån av husbanken? Problemet er at vi må ut av leiligheten, han som leier den ut skal bo i den selv, om 10 uker. Og vi finner ingen leiligheter, har lett i 3-4 mnd, men er ingenting med 2 soverom som er i nærheten av skolen til jenta mi. (Jeg har ikke bil) Så jeg begynner å få litt panikk, hehe.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 hei Vi har nettopp vært noen runder i et par banker for å høre om lån. Han har ei inntekt på 320 000 i året. Men jobber en del bonus som er utenom, men dette er ikke regnet med. Jeg er student til 2014 så får ca 80 000 skattefritt i året fra lånekassen. Har hatt ekstrajobb og er nå gått ut i permisjon. vil få mellom 16 og 18 000 i mnd fra Nav. Vi har også et barn fra før i barnehage. Har ingen egenkapital, men har kausjonist. Vi har fått tilbud om et lån på 1.8 mill i den ene banken. avslag i den andre. Dette er på grunn av at foreldrepengene er en usikker inntekt da vi ikke vet hvor mye jeg vil tjene når jeg begynner i jobb igjen (har ingen fast) Våre inntekter er da 320 000 + 150 000 = 470 000 Skattepliktig 80 000 + 23 280 (barnetrygd) = 103 280 skattefritt Vil tro at dere får lån i en bank, men trolig ikke så mye. Men bor dere en plass det ikke er så dyrt er det jo en mulighet.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 Tusen takk for svar. Kanskje det er et lite håp, da. Søkte dere i husbanken eller bare "vanlige" banker? Bor på et ganske lite sted, så man får et helt greit hus for ca 1,3 millioner.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Dere får nok lån på 1,5 hvertfall, spørs hva kausjonisten deres er god for.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Kausjonisten har greit med penger. Hun eier flere ferieleiligheter i Spania, hus i Norge osv. Så bra at det kan være at vi får lån! .
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 vi hadde inntekter på 300.000 kr og 270 000 kr. vi fikk lån på 1.3 til nød 1.4 kunne banken strekke seg til. vi har da to unger. jeg fikk på foreldrepenger når vi fikk lån.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #15 Skrevet 9. november 2011 Vi hadde inntekt på til sammen 400.000, to kausjonister, ingen egenkapital og fikk lån på 1,8. Be om en attest fra huseier som bevis på at dere betaler husleia i tide hver mnd. Det hadde vi, og det var en av grunnene til at de strakk seg så langt
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #16 Skrevet 9. november 2011 Så bra, tusen takk for svar, alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå