Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Jeg blir helt overrasket over hvor mange det er som har menn som ikke skjønner hva det innebærer å være en familie. Her inne finner man jo alt fra menn som betrakter det å passe egne barn på kveldstid som å være barnevakt, menn som mener at nattevåk er mors ansvar alene, som synes det er helt ok å være hos kompiser hver kveld mens mor er hjemme med barna. For ikke å snakke om de som ikke bidrar med en skitt når det gjelder husarbeid. Hvordan kan kvinner i 2011 finne seg i sånn behandling? Godtar dere alt for å beholde mannen? For det er jo en annen ting som er gjenganger her inne, at hvis man setter krav til gubben, og (gud forby) ikke er helt på nett når det gjelder sexlivet, er det ikke annet å forvente at han tilbringer så mye tid som mulig borte fra hjemmet og/eller finner seg ei på si... Er det virkelig mange som lever i slike forhold?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Fordi mange kjerringer her mener at mannen mååå få lov å drikke jevnlig, gå jevnlig på byen, slippe husarbeid stakkars osv. Jeg hadde ikke aktet å være gift med en som må drikke jevnlig - dvs en alkoholiker. Eller unne mine barn slik far.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Nei, det kan umulig være så mange som man får inntrykk av på disse sidene. Er vel heller sånn at vi som har valgt oss normale, moderne tenkende, ansvarsfulle menn ikke trenger lage klagetråd på klagetråd her inne så du hører ikke noe fra oss
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Da jeg fant barnefar så var ikke planen vår å bli foreldre, men det bare skjedde. Fant han på byen forresten i fylla. Så der fant jeg min håpløse mann...tenkte han kan da være bra siden han ikke har noen planer om å bli far for jeg hadde ikke tenkt å bli mor.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Fant min håpløse mann på nettet:P Virker som han ble bortskjemt av den permisjonen der jeg plutslig endte opp med å gjøre alt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jeg føler meg iallefall suuperheldig når jeg leser forumet her, fordi samboeren min: - elsker å rydde og vaske, liker ikke å ha det rotete så går ofte rundt og rydder og/eller tørker støv. Reiser seg automatisk opp og rydde med en gang middagen er ferdig, osv. osv. - mener at det skal være likestilling på alle plan, og gleder seg til pappaperm og til å få være med å skifte bleier osv. (vi skal bruke tøybleier) - han går og tar en øl med gutta 1-2 ganger i måneden, men blir aldri lenge, og foretrekker å ha med meg (vi har ikke fått barn enda, ei heller gravid enda) - foretrekker å ha kosekveld hjemme med meg og er ikke så glad i fester osv. I tillegg har han høy utdannelse, inntekt på over 500 000, er intelligent og veldig kjekk. Tror jeg har funnet verdens beste mann rett og slett ;-P
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Jeg personlig hadde ikke klart å bo med en mann som vil ha meg med hele tiden og ikke har egne interesser... Grøss. Og det med tøybleier - det høres fint ut når du ikke en gang er GRAVID, men ikke sikkert mannen din synes det er like stas når det skal ut i praksis.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 vi har prøvd tøybleier (venner som har baby og tøybleier, så fikk være med på bleieskift), men joda, vet at det blir noe annet med egne babyer. men skal iallefall prøve og angående egne interesser har han det, for det første elsker han jobben sin og driver i tillegg freelance og sitter og ordner og lager ting hele tiden - så han sitter på kontoret sitt flere timer hver kveld så han er absolutt ikke med meg hele tiden. På jobben har de veldig godt miljø så han får mye av det sosiale behovet dekket der. Er ikke like needy/sosial som meg. Så jeg henger ofte med venninner når han sitter og pusler og jobber med sine prosjekter hjemme! Men når han først skal treffe kompiser utenfor jobben så foretrekker han å ta med meg. Da sitter vi ikke oppå hverandre/ved siden av hverandre men snakker med forskjellige folk, er kanskje på motsatt sted i samme rom men han liker veldig godt å ha meg med. Sender meg liksom fornøyde smil fra andre siden av rommet av og til. På den negative siden er han ikke så glad i å sitte i sofaen med meg etc. Og vi har ganske forskjellig smak når det gjelder tv/film. Men han pusler/ordner/jobber så mye med sitt at han sjeldent har tid til tv/film uansett. Når han først ser på noe er det gjerne animé og det er ikke jeg noen fan av. Så neida, ting er ikke perfekt men jeg liker han veldig godt som han er
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 så med kosekveld hjemme mente jeg ikke at vi sitter og koser sammen men at vi begge gjerne holder på med vårt, også ser vi kanskje en ting på tv sammen og spiser sammen og prater litt/koser litt sammen, men hoveddelen av kvelden pusler vi med forskjellige ting. Ellers hadde vi nok gått på veggen begge to tror jeg
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 Tja ingen er perfekte, og jeg er nok ikke bedre mamma enn pappaen er, så likestilling er det allefall her:) Mannen er her ikke så flink med husarbeid og roter endel, men det er hans svakhet. Han er også litt vel sta og kan være irriterende på den måten. MEN Han tar igjen på mange andre plan. Han er en flink pappa, og tilbriner like mye tid om ikke mer med barna sine enn meg! Jeg er litt mer lat, han er den som oftest leker med barna ute eller tar dem på morsomme ting. Jeg liker best å være hjemme å gjør husarbeid, men det er meg. Han tjener rett under 1 mill i året, er sjelden ute på byen (kanskje 5 ganger i løpet av ett år), og er ellers veldig snill.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Hvorfor lurer du på hvor vi finner dem? Er du på leting?? hehe... Jeg fant min omtrent langs gata... Han hadde selvfølgelig leilighet osv men han var stort sett full langs en grøftekant i våre yngre dager... Men han hadde sine svært sjarmerende sider også så derfor valgte jeg ham Ja, han har sine sider som ikke er fullt så bra - han er ikke Mr. Perfect og han vet ikke alt om hvordna det er å være pappa eller mann. Men han prøver. Han jobber, tar seg av barnet sitt, gir meg oppmerksomheter, rydder og vasker - men han er bare ikke så flink! Han er derfor håpløs. Men jeg lager ikke sutre-tråder heller da.. hehe.. Han er også veldig glad i å drikke øl i helgene, han mener der roer ham ned slik at han får slappe av.. Hadde det vært opp til han hele tiden ville han sikkert fartet en del også, men så er nok jeg "sjefen" så det gjør han ikke.. Men jeg synes allikevel han er litt håpløs. Og jeg fant han som sagt omtrent i grøftekanten. Men han er også verdens snilleste, skjønneste og herligste gubbe - bare litt håpløs! Hvor finner dere disse Perfekte mannfolka da?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Sorry 14:57 men "mannen" din høres ekstremt lite mandig ut. "elsker å rydde og vaske...går ofte rundt og rydder"...TURN OFF! Menn skal rydde og vaske fordi vi forventer det av dem, ikke fordi de LIKER det:) eller ELSKER det, som mannen din gjør.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 Skulle ønske min var litt som 14:57 sin, men han har jo mye annet han er flink på også. I dag lever vi i 2011, når min begynner å vaske, så tenker jeg at nå slipper jeg å mase på han, å han tar ansvar også for hjemmet vårt...Så lenge begge to er i jobb!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Godtar alt for å beholde? Tøyser du? Jeg har forsøkt å bli kvitt min i et par år, men han henger på, har ikke tenkt seg noensteder. Jeg føler meg litt som Undset's Ida Elisabeth, og den dagen fanden hopper av ryggen min skal ikke jeg være den som bøyer meg ned og ber ham klyve på igjen jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Unnskyld meg, men hvor vanskelig kan det være å "bli kvitt" gubben da? Han kan da ikke tjore deg fast og nekte deg å gå? Perfekte mannfolk er det vel ingen som hverken har eller ønsker, men jeg forventer faktisk at mannen som har valgt å leve sammen med meg og stifte familie med meg skal like å være sammen med oss, være til å stole på både økonomisk og vedr forholdet og rett og slett skjønne at en familie er man kun om man fungerer sammen. Jeg vet jo godt at de fleste menn ikke er som man kan få inntrykk av her inne, men må likevel si at jeg blir "imponert" (med negativt fortegn) over hvor mange som finner seg i dritt fra mannen sin - så da lurer jeg på om man svelger kameler så det står etter for å slippe å være alene? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå