Gå til innhold

Barn og skytespill

Anbefalte innlegg

Skrevet

VG har laget en kort dokumentar (300sekunder): http://www.vgtv.no/#!id=46111

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om det, men liker ikke at barn spiller spill med høy aldersgrense med mye blod osv.

Hva synes dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er imot at barn skal spille slike spill. men ser det at det blir mer og mer vanlig i spill og dermed blir mer og mer vanskelig for oss foreldre og hindre at barna spiller.

tror det er greit at dette er viktig og ta tak i så tidlig som mulig at barn burde spille mer barne spill enn slike voldsspill,.

ser at mange av barnespillene inneholder vold av ulike typer i nesten alt av spill

Skrevet

Her prøver VG å lage en debatt ut av ingenting.

Er vel ingen som vil at barna sine skal spille spill med skyting, knivstikking og skalpering?!

Selv produsenten av filmen er bare ute etter kverulere. For hans barn får egentlig ikke lov til å spille slike spill (barna som er med i filmen), men noe måtte han jo gjøre for å få oppmerksomhet.

I Norge har vi aldersgrense på tv-spill. Så er vel ikke så mye mer å si om den saken.

Men er enig om at filmer med 18-årsgrense bør stå i egen hylle. Nå kan mine barn plukke ned en film og se masse voldelige bilder fra coveret, og det hadde vært fint å få bort i høyere hyller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...