Gå til innhold

Audun Lysbakken er helt herlig :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes han har flotte forslag og håper virkelig han klare å inspirere flere til å tenke i samme banene! :)

Flott at noen tørr å tenke utfor "boksen" ! Og ta tak i de tingene som har fått stå som "uskrevne" regler i mange tiår, uten at de nødvendigvis passer for alle familier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig :) Men det er så mange som vrir og vender på det han sier.

Skrevet

Sant det ja! Han kommer med forslag ang permisjon og folk snakker om at menn ikke kan føde.. mhmm, ser sammenhengen ja :P

HI

Skrevet

Smak og behag tydeligvis...synes den mannen er helt uspiselig!!

Skrevet

Jeg er for at vi skal få bestemme uten at staten skal blande seg inn i absolutt alt! Lar vi SV slippe til ender vi vel til slutt opp som et diktatur! Lysbakken er så absolutt ikke herlig!

Skrevet

Hvor mange fedre hadde da tatt ut 12 uker permisjon?

Jeg syns det er helt fint at mannen også må være hjemme :)

Skrevet

kommunisme er alltid herlig i teorien

ikke så gøy når det blir tvang

Skrevet

Joda.. Helt fint... Men nå snakker han om 14 uker. Og han vil ikke utvide permisjonen. Dermed tar han 2 uker fra de ukene som skal deles.

Jeg synes det er helt topp at fedrene er hjemme, men det er ikke alle som har mulighet til det. Når nestemann kommer til våren skal jeg ha mine uker og faren får resten. Det passer for oss denne gangen.

Synes det er greit nok med påtvunget permisjon, men de kan da ikke bare utvide den og utvide den!?

Kommunisme er kjempeherlig! Hahahhahaha

Skrevet

Jeg håper så inderlig at SV går under sperregrensen neste valg :) Har ikke lyst til at barna mine skal vokse opp i en kommunistisk stat ;)

Bra de har så få velgere da, det betyr iallefall at ikke alle i Norge er dumme i hodet!!

Skrevet

Arbeiderpartipolitikken er like kommunistisk. De kaller det sosialistisk, men jeg ser i bunn og grunn ikke forskjellen.

Jeg er delvis enig i Lysbakkens forslag, men alikevel er det mest praktisk at mor har det meste av permisjonen. I hvertfall med tanke på amming. Jeg gidder ikke å sitte på jobben å pumpe meg for å slippe å bli ei sprengt melkeku, mens far "steller" hjemme.

De minste barna har det best med mor, men når barnet begynner å bli ett år e.l. kan det sikkert har mer igjen for å være med far. Og da kan fars permisjon starte å være i 70 uker for min del :-)

Skrevet

Signerer 13:07!

Skjønner ikke hvem som stemmer SV? Trodde de fleste synes det er greit å bestemme litt selv.

Skrevet

AP er sosialdemokrater som det heter så fint. Forskjellen er at de får deg til å tro at du har et valg. Det er litt som men lørdagsgodter til barna. Du gir barna noen alternativ å velge mellom, f eks kinderegg, en eske gomp eller en lite sjokolade.

Barna får da bestemme hva de vil ha av de 3, men de får ikke en pose smash siden det ikke var et alternativ.....

Skrevet

Ja, jeg synes også mannen er helt herlig! Jeg fryder meg hver gang han åpner munnen om dagen og sender SV enda lenger unna valgseier!

Stå på Lysbakken. Keep up the good work:)

Skrevet

13:28

Hvor er liker-knappen??? ;-D

Skrevet

til 12.49

jeg kjenner ett par som bestemte seg for å dele permisjonen likt. dvs mor sine 12 uker... (men glemte at tre av de tolv ukene startet før termin.. hun fødte 2 uker over ul. termin.. og vips 5 uker av permisjonen var godt og hun hadde kun 7 uker med baby (hvorav kun 1 uke etter barseltiden)....av de 12 ukene)

Far sine 12 uker... som da faktisk ble tolv uker...

og resten hadde de på forhånd delt i to.. likt..

mor knakk sammen da far faktisk fikk 5 uker lengre permisjon enn mor..!!! Det skulle ikke vært lov!!!

Jeg syns det er urimelig at far faktisk har lengst lovpålagt permisjon med baby av mor og far:.... mor var også fysisk svært dårlig etter en særdeles grusom fødsel, og klarte ikke nyte permisjonen i de første mange ukene etter baby var kommet til.(og det var dermed ikke mange koselige uker med permisjon i frisk tilstand.). far derimot hadde 12 flotte uker med baby.

bare for å sette i perspektiv hvordan permisjonen kan bli for par som deler denne før baby kommer og som skal være så sykt likestilte at de ikke tok høyde for situasjonen de havnet i. Mor var overhode ikke klar for å overlate baby til pappa når det var hans tur.. baby var ikke klar for det.. og far var heller ikke helt gira når han skjønte hvordan det ble i praksis. de fikk desverre ikke omgjort permisjoenen pga jobb osv.

Skrevet

Ja jøss, lenge leve kommunismen. Har dere lest hva gærningen har lirt av seg av tidligere utsagn, før han snek seg over til SV?

Folk må reddes fra sitt eget beste, vi vet det nemlig ikke selv!

Skrevet

Han er jo skrudd, den mannen. Har han ikke bedre forslag så håper jeg han snart tabber seg ut og byttes mot en mer fornuftig person.

Tror blått gjør det bedre ved neste valg grunnet den idioten der!

Skrevet

det er så morsomt å lese hvor saklige dere er.. jøss! Fri for argumenter så da da da kaller jeg han en idiot :P

hahaha

HI

Skrevet

Men da skulle de kanskje lest igjennom alt på forhånd.. at de "glemte" at hennes permisjon startet før fødselen er vel ingen andres enn deres egen feil?

HI

Skrevet

Trenger ikke så mange argumenter når det gjelder han.... Han er jo helt blåst. Håperhåperhåper han blir leder for SV, da er det byebye kommunistene og hallo til de borgelige ved neste valg! :-D

Skrevet

Det er heldigvis ikke så lenge til stortingsvalg! Håper sv blir fratatt all makt! Hadde vi bodd i et faktisk demokrati, hadde de aldri hatt noe de skulle ha sagt!

De har i sin makthunger solgt ut flere av sine standpunkt.

Audun lysbakken er forøvrig tidenes dust!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...