Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Ikke for å henge ut noen, for alle navnene er helt ok i seg selv, men jeg synes kanskje kombinasjonen var litt sprø. Leste nettopp om trillingene i F&B. Frøya og Saga er jo milde myke norrøne navn... og så kommer tredjemann... tatarataaaaa.... Ulvhild!!! Hva skjedde???
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Haha! Morsom kombinasjon. Ny pappa til sistejenta? Kjenner noen som har fire gutter. De heter Johannes, Lukas, Markus og....trallallalla.... Kurt!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Synes ikke det var sprøtt jeg. Ulvhild virker steingammelt det også.. Verre med de som klasker hypermoderne navn på to og deretter et gammelt navn på siste.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 La meg igjen poengtere, jeg synes Ulvhild er et tøft navn, men det var bare kombinasjonen! Og siden de er trillinger så er det antagelig samme pappa. Men det skal vel sies at de to norrøne er eneggede, mens Ulvhild var fra eget egg
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Er de trillinger? Synes navnene var tøffe, jeg:) Og er de ikke i nogenlunde samme kategori da? Det var det jeg tenkte i alle fall. Og jeg er en "Nathaniel"-mamma;) hehe..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Enig med 11:34. Synes det hørtes helt riktig ut i samme stil i motsetning til om den siste plutselig skulle hete Gerd, Lise e.l. Men det er klart de to første navnene var mykere:)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Haha, mulig de også slapp opp for ideer tilslutt, 11.33. Har hørt om noen søsken også som het Sonja-Victoria, Christine-Lovise... og... PER!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Både Frøya og Ulvhild har vel i alle fall samme opprinnelse? Så egentlig er det vel Saga som er "outsideren". Anonym 11:37
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 Jeg må si jeg synes det var skamstilig Utrolig kult! Og Johannes, Lukas og Markus? Og nestemann er Kurt? Tuller du? Greit nok, det hadde vært råmerkelig hvis de faktisk hadde kalt han Matteus, men Kurt? Hahah!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Fine navn, norrøne alle tre vel, jeg ser ihvertfall ikke stilbruddet her, annet enn at det tredje navnet har to ledd..?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Jeg synes de navnene passet bra sammen jeg da:) Når man snakker om navnekombinasjoner i søskenflokken, har jeg søstrene Marlyn-Betsy og ....Turid! Hans, Oskar, Lars og....Pernille Josefine er en annen søskenflokk (fra besteforeldregenerasjonen dog, men likevel)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå