Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Jeg mener de nye reglene er 11 dager over. Ble selv satt igang 14 dager over men det er et par år siden.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Selv Haukeland har gått ned til 10 dager nå nylig.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Fikk en gang "grint" meg til å gå 17 dager over, da jeg hadde så dårlig erfaring med å bli satt igang. Men tror det er 11 dager, og så kontroll. Så bestemmer de vel da utifra forholdene om du skal settes igang eller om de prøver med litt "røsk og riv"....(stripping..hehe)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jeg ble satt i gang 14 dager over termin for 3 år siden, men det betyr jo ikke alltid at babyen kommer den dagen.. Det kan være en lang prosess.. For meg så var det to dager med modningspiller, før de tok vannet og satte meg på drypp, men tassen skulle absolutt ikke ut, så endte i keisersnitt den 17. dagen over termin. Vet at dete sykehuset nå opererer med 11 dager og ikke 14.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Det er ingen nye regler, men det er nye retningslinjer. Vesentlig forskjell;) I Kristiansand er det vel 11 dager over termindato som er max nå.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 De nasjonale retningslinjene er fremdeles 14 dager, men siden statistikken er å dårlig (kan skje mye galt på overtid) opererer de fleste sykehus nå meg 7 til 11 dager. Når man settes igang tar det gjerne noen dager før ungen faktisk er ute og målet er å få ungen ut innen 14 dager, ikke starte igangsettingen 14 dager over. Jeg har forresten god erfaring med å bli satt igang, av mine 3 fødsler var den igangsatte den letteste, raskeste og beste (selv om den var litt mer intens og mer vondt, for det var det definitivt verdt for å slippe en naturlig fødsel som varer i flere døgn).
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Takk for svar jenter;-) Har ikke termin før om syv laange uker, men belager meg vel på å gå på overtid, selv om man kan jo håpe på å få før eller til termin:o) Kjenner jeg er litt redd over å evt skal måtte gå 14 dager over, med tanke på alt som kan gå galt inni der, men hvis det nå er snakk om 11 dager, så er jo det 3 dager mindre iallefall:) Å man får vel god oppfølging og undersøkelser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå