Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Bruker dere å undersøke på forhånd om familien har sansen for akkurat den type håndverk? Siden det var flere i tråden om "kjipe" hjemmelaga gaver som synes tingene de har fått var helt bak mål, lurer jeg på det. Slik som her er begge ungene overømfintlige for ull, og kan ikke bruke det. Hadde vi fått hjemmestrikka klær av ull, så hadde det ikke blitt brukt. Og da hadde tid og omtanke giveren har brukt på å lage gaven, gått i vasken. Jeg lager ting selv, og ønsker at folk faktisk bruker det jeg lager, ikke at det støver ned i en eller annen skuff eller på loftet. Derfor spør jeg på forhånd, eller undersøker på annen måte, om den som gaven er ment for, har sansen for slike gaver. Det her har ikke noe med utakknemlighet å gjøre. Men siden jeg selv vet hvordan det er, og har respekt for andres tid, vil jeg ikke at mine unger eller jeg selv får ting som man har lagt mye tid og omtanke i, men som kommer til å bli lagt i en skuff eller gitt vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå