Gå til innhold

Er 2 1/2 år bra aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det 2 år og 2 måneden mellom barna og det er utrolig fin alder forskjell.

Skrevet

Alle alderforskjeller er bra, spørs hva du gjør det til. Her er det alt fra 2 år til 19 år imellom barna, og alt er fint på sin måte. De med 2 1/2 år imellom her, er de som krangler mest for tida. Men det kan jo fort endre seg...;)

Skrevet

Ja, hvorfor skal det ikke være det?

Har ca. sånn selv. Bare at det er ca. 2 år.

Det har fungert bra forløpig, men litt krangling må man regne med.

Skrevet

For oss hadde det vært bra tror jeg. Den eldste var da så moden at hun kunne være litt alene og se på tv f.eks og man kunne forklare en del til henne. Da babyen kom var hun 22 mnd og det var ikke lett.

Skrevet

Det er 2,5 år mellom min søster og meg, og moren vår sier det var perfekt. Søsteren min og jeg delte rom fra jeg var 8 mnd, og søstern var den som putta i meg smokken på natta slik at mamma fikk sove :D hehe.. Og kjekt med førstemann over 2 år, slik at de kan forklares at de f eks må vente 5 minutter, at de faktisk lyder ja/nei osv.

Skrevet

det har vi, eller litt nermere 3år! det er en super aldersorskjell :=

Skrevet

Jeg har to med 2,5 år mellom og det har fungert supert fra dag en, ingen sjalusi og de leker fint sammen.

Har også to med 1,5 år mellom, der har det vært kjempemasse sjalusi og spetakkel, men nå som de vokser til har de masse glede av hverandre og leker fint sammen.

Har to med 3,5 år mellom og de har aldri lekt sammen, bare krangler og egler med hverandre.

Har to med 6 år mellom og de er verdens beste venner, helt rørende å se omsorgen de har for hverandre, og gleden de har ved å gjøre ting sammen.

Til sammen blir dette fire barn, og min erfaring er at det er personligheten og ikke aldersforskjellen som spiller noen rolle. Noen søsken er bare perlevenner fra fødselen, mens andre er så forskjellige at de er som katt og mus helt til de blir voksne.

Skrevet

Akkurat 2,5 år mellom de to yngste og det går nå bra etter litt innkjøringsproblemer. Ikke veldig sjalu, men synes det er litt sårt at babyen får mye oppmerksomhet til tider.

Det er 6 år mellom de to eldste og de krangler så busta fyker:-)

Skrevet

Det er 23 mnd mellom mine, og storebror var nok litt for liten da lillebror kom, synes jeg. Vi kunne ikke forklare og han kunne ikke uttrykke seg og han gikk fra å alltid være glad og fornøyd til å bli frustrert og lei seg... Lillebror er 7 mnd og fortsatt kan det være litt vanskelig selv om det går bedre nå. Så tror nok jeg ihvertfall ville ventet til storebror var 2,5 år, kanskje 3 år, hvis jeg skulle gjort det om igjen.

Men det spiller selvfølgelig også en rolle hvor krevende baby nr 2 er. Hvis den bare spiser og sover, går jo det meste greit ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...