Gå til innhold

Har dere barn som blir ertet or navnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har du selv blitt ertet for navnet ditt?

Når du ga navn til barnet ditt, tenkte du da selv på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn som blir ertet for navnet sitt, men jeg har selv blitt det da jeg var barn. Har ikke typisk norsk navn heller, og på den tiden så var det ikke vanlig med "rare" navn der jeg bodde før.

Skrevet

jeg ble ertet for navnet mitt selv da ejg var liten. og dette var noe jeg og faren pratet mye om før vi bestemte navn.

Skrevet

Ble liksom " kose ertet" for navnet mitt, men det er jo uansett litt sårt når du ofte må gjenta navnet ditt 2 ganger;)

Vi har valgt bibelse navn til barns våre, ikke fordi vi er så kristne, men vi synes de er så fine.

Ville også at barna våre skulle ha såkaldte vanlige navn de ikke kunne blitt ertet for.

Skrevet

Nei, barna har ikke blitt ertet for navnene sine. Men nå har vi foreløpig bare ett barn på skolen. Det er vel isåfall der man blir mobbet for slikt..?

Jeg har heller aldri blitt mobbet, og vi tenkte ikke så mye på mobbing da vi valgte navn. Personlig tror jeg det skal mye til før man blir mobbet kun på grunn av navnet, men et spesielt navn kan selvfølgelig bidra i mobbingen dersom man er utsatt. (Tror det går mer på personlighet og litt tilfeldighet... Ofte blir man litt tilfeldig "valgt ut" av en annen i klassen som har en dominerende personlighet, og da kan kanskje et rart navn gjøre det enklere for en eventuell mobber).

Skrevet

Jeg har to barn med spesielle navn, ingen av dem har blitt mobbet. Men meg selv, som har et helt vanlig navn, ble ertet for det i barneskolen...

Skrevet

Ja jeg har blitt ertet for navnet mitt.

Navnet er ganske normalt, men med en liten vri ble det for enkelte ganske "morsomt".

Husker godt hvor mye jeg tok meg nær av det og ba læreren om hjelp flere ganger uten å bli hørt.

Derfor utelukket jeg noen navn jeg i utgangspunktet likte, men som kunne bli laget kallenavn av.

Skrevet

Jenta mi heter Regine. Far mente at da kom hun til å bli mobbet med Vagina og alt som er. Hun er 10 år, og hr fått forkortelsen Reggi ;) Ikke noe som helst mobbing.

Du forstår - barn finner alltid noe å "ta" andre på, om det er navn, klær eller hva som helst, dersom de vil mobbe. Det har ikke med navnet å gjøre, det har med hva mobberne klarer å finne på som fenger blant andre mobbere.

Det er utrolig god fantasi blant mobbere, og jeg tenker at dersom de kunne brukt den fantasien rett, så hadde ikke mobbing eksistert.

Skrevet

Jeg har selv fått kommentarer på navnet mitt, men heldigvis ikke blitt mobbet. Jeg tror nok uansett det vil være mer enn navnet som gjør at dette skjer, men ønsker likevel ikke veldig spesielle navn eller skrivemåter for mine barn. Samtidig kjente jeg jo en "Emma - hemma" da jeg var yngre, et skikkelig mobbeoffer, og det er jo tydeligvis ikke avskrekkende for alle de som velger dette poppisnavnet til døtrene sine i dag (men det er vel et av de siste navnene jeg ville velge til en datter, takket være min assosiasjon til det).

Skrevet

Jeg kan ikke bruke ordet mobbet, men det var en periode med litt erting.

Heter Hilde, og dette var på den tiden hvor Gilde kom med slagordet: "Gilde-det kjennes på smaken". Selv om jeg var tynn, så fikk jeg alltid slengt etter meg: "Hilde - det kjennes på baken".

Så tror man kan bli ertet uansett om man har et vanlig eller uvanlig navn.

Skrevet

Ble ikke mobba akkurat, men det var mange som hadde det gøy med navnet mitt likevel. Brydde meg ikke om det da og bryr meg ikke nå.

Tine melk er liksom litt utgått :P

Skrevet

Ja, min datter Sunniva ble ertet for navnet sitt av Hanza som gikk i klassen. Vi hadde barna på en Oslo Øst. skole, og min jente var eneste norske. Vi flyttet....

Skrevet

sånne historier hører jeg igjen og igjen.. bra dere flytta!

Vi kommer nettopp av den grunnen til å bosette oss i Tåsenområdet, for at barna skal slippe en sånn skolehverdag :-/

Skrevet

mine to har litt "rare" navn, ingen av dem har blitt mobba eller ertet.

jeg tror, hvis barn vil mobbe andre barn.. så har ikke navnet noe å si, de finner noe å mobbe for uansett.

I min klasse, når jeg gikk på barneskolen, hadde vi 3 stykker med veldig spesielle navn, da. han som ble mest erta var en gutt som het Andreas, de laget rmiinger på navnet og slikt, hele tiden.. så, tror ikke det er navnet som sier om barnet skal bli ertet eller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...