Gå til innhold

Noen med barn her som ikke har nok leker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

-siden dere blir så fornærmet om de ikke får flere leker til jul?

Jeg opplever at barna mine har mer enn nok leker. Om de får en ny leke til jul er det nok;) Så kan resten være praktiske greier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er mest snakk om at jula er til for barna, og at julaften skal handle om glede og magi. Og at det ikke blir så mye sanseløs fryd og glede av varme vinterdresser, hjemmestrikkede sokker og ny madrass til barnesenga.

Her har ikke barna så utrolig mye leker, men bursdag og jul er unntakstilstand - da kan besteforeldre og øvrige familie gå så berserk de bare vil med upraktiske leker osv. Barna får nemlig ingen leker ellers ila året, og dermed har jul og bursdag blitt magiske datoer :)

Skrevet

Magi kan fint skapes uten ting! Trist at vi lever i en verden der magi for barn handler om å få ting...

Skrevet

Barna har mer enn nok. Vi kan stue bort 2/3 av lekene, og FORTSATT har de for mye. "Jula er til for barna". Joda, men er det å gi dem tonnevis med leker den eneste måten vi kan gjøre jula til barnas høytid? Hva med kakao, pepperkaker, bakedager, luciatog, juletrær og alt det andre hyggelige? Mindre fokus på ting, mer fokus på folk! :)

Skrevet

Nok av leker her. Liker godt at barna får nyttige ting, eller klær. Og vi har alltid noen slike ønsker på ønskelista til barna. Skulle alle gitt leker som de mister interessen for ettter en tid, så sysn jeg det er bortkasta. blir alt for mye. Da barna var små, måtte vi gi bort mange lekekasser til familien så de hadde noe å leke med da vi var på besøk. tror ikke det er bra med for mye overflod av leker.

Vi har skapet fult av klær til barna. så da er det også i mine øyne bortkasta og kjøpe. De siste årene er det penger som står på ønske listen så kjøper barna noe selv noe de øsnker. ds, pc o.l.

Skrevet

Gutten min har ikke så voldsomt med leker..

Jeg synes det er mest morsomt å få forskjellige leker til han til jul. Når det gjelder praktiske ting vet jeg best hva jeg ønsker å bruke, og kjøper dette til han. Leker synes jeg det er vanskeligere å være fantasifull i forhold til, så da synes jeg det er morsomt å få av andre som kanskje har erfaring med ulike typer leker.

Skrevet

Ungene har nok, leker, men egentlig ikke så voldsomt mye. Det meste er også kjøpt brukt (stort sett fra loppemarkeder). Hvis de ikke skulle få noen nye leker til jul ville det nok være litt skuffende, men det er ikke slik at alt trenger å være leker. Forrige jul fikk de for eksempel ullteppe, penkjole, bøker, lue og votter. Alt var veldig poppulære gaver som de har hatt stor glede av.

Skrevet

Greit å bytte ut noe leker etter hvert som de vokser og interessene forandres, men vi ønsker også nyttige ting til jul. Som nye ski og skisko, akebrett, skøyter osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...