Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 I lærerutdanningen, lærer dere da spesefikt hvordan dere skal håndtere foreldre? Vi har nettopp vært på vår første utviklingssamtale angående vårt barn. Jeg ble nesten lattermild over å høre på hvordan læreren vektla alt positivt og vinklet alt mulig på en positiv måte. Det var imponerende hvordan læreren gjorde oss stolte og fornøyde for å ha et helt vanlig gjennomsnittlig barn ;-).
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Nei, dessverre lærer vi ikke det. Og det burde vi ha hatt masse om for foreldre kan være en skikkelig utfordring i mange tilfeller!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 hehe, det kalles "foreldre-fornuften" Man skal alltid starte med noe positivt, go for hver negativ ting man tar opp, må man ha en motvekt på fem positive ting. Dette er vel noe som har dukket opp pga mye problematferd i skolehverdagen som ofte kan føles overvelmende for foreldre. Derfor skal man lete frem alle de gode tingene man kan "skryte" av til foreldre. Jeg har konferansetimer denne uken, og en elev må jeg virkelig lete hardt etter å finne 5 ting som veier opp for hver ting som er trøblete. Gruer meg til den samtalen. Han har nok ikke gode nok rammer hjemme, og er derfor meget selvsentrert og ubehagelig opptatt av at alt skal være "rettferdig" og helst gå hans vei... Men men, han er flink i noen fag da, så får vel dra frem det som bare fytti
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Da er det bare denne læreren som er ekspert ;-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå