Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 er hr at mange gir til venninner og barn av venninner o.l. Har dere et veldig høyt julegave-budsett? Jeg kjøper egentlig bare til familien da vi venninner sluttet for lenge siden å gi julegaver til hverandre. Og innad i familien har vi også begrenset oss veldig i forhold til pris. Prøver heller å gå sammen om å kjøpe gaver til hverandre slik at det ikke blir så mye på hver.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 i år er det veldig stramt, enda jeg har 20 stk å kjøpe til. Stor familie... Skal prøve å få det til med max 3000,- men det spørs om jeg får det til
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Stor familie på begge sider så i år har vi kuttet søsken og gir bare til barna deres, ellers er det familie og et par venninner vi gir til, er så mye gavestress med jula, hadde vært koseligere med bare noen få synes jeg. F.eks at man innad i en familie kunne gitt til en person hver, trekt lodd om hvem man fikk å kjøpe til hvert år :-D det hadde vært kjempelurt..men tror det bare er jeg som synes det
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Kjøper kun til foreldre,svigers,mine og samboer sine søsken, barna våre + våre besteforeldre som er kun 2 stk.... Vi kjøper ikke til venniner! for noe stress! Har grei økonomi, men velger å bruke kun ca 200kr på hver i år, untatt barna som får det de ønsker seg uavhengig av pris. Men de er såpass små at de kun ønsker seg småting...og de er de eneste barnabarna så store ting pleier de å få av besteforeldre:) Så ett raskt overblikk..så kommer vi til å bruke ca...2000kr max!! Og så gaver til barna da..de kommer utenom. ) Glemte gave til samober da... Men bruker mindre enn 2000kr på familien allefall!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Jeg er straks ferdig med julegavene:-) Vi handler til besteforeldre( ca 1000 per par), 20 barn (50-110 per barn)( barn av venninner), 4 barn jeg er fadder for( 400-500 per barn), to tantebarn ( 400-500 per barn), samt til et par venninner( ca 100-200 per gave). I tillegg kommer gavene til mine 5 egne barn (ca. 1000 per barn). Mannen og jeg bruker kjøpe oss noe sammen, gjerne noe nyttig til huset. I år har vi kjøpt oss ny tørketrommel:-) Våre eldste barn vil også gjerne gi gaver til sine klassekamerater, så her blir det en del pakker, som jeg enda ikke er ferdig med..Kan bli rundt 20 pakker til mellom 40-100 per stk). Skulle vel bli en nett sum på anslagsvis 15000 totalt, pluss gaven til oss selv:-)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 egne barn samboer foreldre søsken tante barn et fadderbarn oldemor og ei gammel tante som har ingen familie 29 stk + 9 bursdager i desember og alle 9 er enten søsken eller foreldre så klart de må få gaver. Vi bruker ca 200 per gave. litt mer til egne barn og samboer. Har ikke orket å legge samme sum
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Vi har 23 stk å kjøpe til. Det blir å komme på ca. 10 250 kr
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 Stramt!!! Handler til barnløse onkler/tanter, nieser/nevøer, besteforeldre, oldeforeldre og noen av mine venners barn og liste er på 25 stk. Budsjetter er strammere enn noen gang så jippi, prøver å finne gaver som betyr noe til den som skal motta dem eller noe de bruker. Heldigvis så koster ikke alt skjorta.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 Har aaaltfor mange gaver å kjøpe, men har heldigvis kjøpt litt over 20 stk til nå (av 34): Mine foreldre 1000,- Hans foreldre 1000,- Mine to søsken 1000,- Hans to søsken+en svoger og to tantebarn 1400 6 besteforeldre 1500,- En tante av han som er enslig 200,- Barna til en kusine av han (2 stk) 400,- Barna til en fetter av meg (2 stk) 300,- Barnet til en kamerat av han 200,- Barnet til en kusine av meg 200,- 2 kusiner og en fetter av han (små barn) 300,- 6 venninner av meg 1200,- Vårt barn 1000,- Om jeg har regnet rett så blir det rett oppunder 10 000 kroner.. Har også en dårlig uvane med at gavene som regel heller mot å bli litt dyrere enn billgere enn budsjettet mitt, spesielt til familien. Glad jeg er ferdig med flesteparten! Ellers så hadde det blitt dyrt i desember..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 Mor og far: 1000 kr Svigermor og svigerfar: 1000 kr Tante/onkelbarn under 18 år: 250 kr pr unge Mine og mannens søsken: ingen ting Fadderbarn: 250 pr unge. gudbarna mine 350 pr stk. Hverandre: ikke noe. Svir av mellom 6 og 7 000,- Lkenner jeg blir kvalm ved tanken.............
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 Gir til søsken og deres barn (tilsammen 8 stk): ca 200-250 pr stk 2 foreldre: ca 200 pr stk 2 tante/onkel: ca 200 tilsammen 1 fetter: ca 100 4 venninner og deres tilsammen 8 barn: ca 150- 200 pr stk naboen: ca 100 Tilsammen: 4500-5000 kroner Men pleier å kjøpe gjennom hele året, når jeg er i utlandet og når jeg finner fine ting som jeg vet noen ønsker seg, passer til hver enkelt (f.eks. på tilbud). Hender seg at jeg lager gavene selv og da blir det gjerne litt billigere (innbiller jeg meg ihvertfall...) ;-) +samboer og to egne barn: her går det nok noen tusen, for pleier å kjøpe ting vi trenger som ski, sykkel etc,
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 Her blir det: Foreldre Svigerforeldre Besteforeldre Søsken Hverandre Baby Venninner I alt ca 17 gaver. Men til besteforeldre blir det en enkel gave som fotoalbum eller ramme med bilde av oldebarnet deres som kommer nå i november. Til venninner blir det også en enkel gave, max 100kr stk. Til foreldre og søsken blir det rundt 200-300kr pr. gave. Til sambo blir det ca 1000kr. Til babyen vet jeg ikke enda, tror kanskje det bare blir en pengegave, siden hun mest sannsynlig vil få veldig mye til både fødselen og jul. Kommer vel til å gå rundt 5000kr. Men kjenner jeg meg selv rett så blir det vel mer enn det. Liker å kjøpe julegaver jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Vi gir ikke til venner. I fjor brukte vi vel 16.000, skal prøve å holde oss på 12.000 i år.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Ca 200 kr pr snute, og mer til foreldre...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 I år har jeg bestemt meg for å være kjip. Jeg skal lage de fleste selv. Heklede luer og tovede tøfler til barna, heklede pynteputer til mamma og svigermor, heklede skjerf og vanter til søstre/svigerinner, og heklede luer og en liten konjakk til brødre/svogere. Pappa og svigerfar får hver sin bok.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 Trallala, jeg er ferdig med julegaver for noen mnder siden;) ædda bædda
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #17 Skrevet 8. november 2011 ca 1000-2000. Dattra mi og samboern skal få spesielle gaver, mens resten av slekta skal få hjemmelagde gaver
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #18 Skrevet 8. november 2011 Jeg kjøper til mine barn og tantebarn, mine to søsken og mine foreldre. Ikke til flere. Syns ikke gaver til voksne trenger være så store og dyre, og tenker jeg heller legger mer vekt på barna Det er jo tross alt de som har mest glede av gavene, men det er greit at ikke det er kun de som får noe. For de liker jo å finne frem gavene til oss voksne også For meg er julen maten, stemningen og kosen, ikke gavene Og det forteller mine minner meg at jeg alltid har tenkt
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #19 Skrevet 8. november 2011 Vi har vel ikke noe budjett egentlig, men i fjor kom det på 18-19000 (gulp) Har brukt 9000 hittil i år, og da har jeg kjøpt til mann, barn (to stk) og mamma Har igjen: Bestemor til mannen min mine besteforeldre (4tk) pappa svigerfar og hans kone svigermor. to søstre med mann to søstre og en bror uten mann to nieser og ti nivøer. 4 andre barn 4 andre voksne alt for dyrt dette her
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #21 Skrevet 9. november 2011 Jeg har faktisk aldri tenk over hva jeg bruker på julegaver. Begynner tidlig, og sprer innkjøpene utover i oktober, november og desember. Men i min familie har vi aldri vært opptatt av dyre gaver, heller en gave som viser omtanke og glede
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #22 Skrevet 9. november 2011 Gir ikke til venninner. Vi har heller funnet ut at vi sparer de pengene og heller finner på noe sammen iløpet av julen. Vi kjøper kun til familien. Dessuten blir det trangere iår fordi vi venter barn i desember, dermed har vi masse utstyr som må kjøpes til han. Håper og regner med at familien forstår det - at i ikke kan kjøpe sinnsykt dyre gaver til dem i år.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #23 Skrevet 9. november 2011 Min mor: ca 500 Min far: ca 500 Svigers: ca 1000 En gammel enslig tante: 200 Min mann sin morfar: 300 Min morfar: 200 Min tante (enslig): 200 2 nieser: 700 3 Fadderbarn: 800 Min bror: 200 Min søster+samboeren: 200 En fetter av mannen min: 200 Vårt barn: 1000 Mannen min og jeg kjøper heller ting vi trenger i januar. I min familie (mine søsken, tante, morfar) er blitt enige at i år gir vi kun til/fra barna, derfor kun kr 200 til disse. Så da blir totalsummen ca 6000kr....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #24 Skrevet 9. november 2011 Jeg skal sette meg i dag å regne over. Selv har jeg ikke så stor familie, men samboer har 5 søsken som vi har nær kontakt med, og de alle har 2 eller flere barn. I tilegg kommer foreldre og besteforeldre, samt ettpar vennepar. Det blir ei lang liste :-/ I tilegg har vi tre barn til sammen, som vi pleier å gi flere små gaver til fremfor èn stor, så det værste her er ofte ikke kostnaden, men alt som må pakkes inn, i fjor pakket jeg inn 52 gaver :-o Vi må forsøke å ikke bruke mer enn 5000 da, så har handlet litt på salg (matbokser og drikkeflasker til noen av barna feks, 10 kr stykket), litt harryghandel, samt noen hjemmelagde konfektgaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå