Gå til innhold

Far ukjent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ble gravid med min bekjent sin eks kjæreste. Etter at hun fikk snuten i at han var faren til barnet mitt (gjennom min aller beste venn gjennom mange år som er venn av eksen til barnefar) hørte jeg plutselig at han hadde slått henne og en annen kjæreste han har hatt. Altså gikk og trodde at han var en kvinnemisshandler. Men skal jeg være ærlig så aner jeg ikke...

 

Begynte bare å tenke på at barnet har en rett til å iallefall vite hvem faren er, selv om han KANSKJE har slått tidligere kjærester. Nå har jeg nettopp startet prosessen med å få fastsatt farskap og ta farskapstest. Vet at samvær muligens vil være realitet om 2-3 år, men tror jeg tar tyren ved hornene da istedenfor å trekke konklusjoner om barnefar som jeg ikke vet er sanne.

 

Forresten, ville nok aldri oppgitt farskapet om jeg visste med sikkerhet at at han slår kvinner/kjærester. Føler ikke at en slik person er egnet til å være far, og da er det like så greit at jeg lar være å si ifra til noen for min datters sikkerhet. Tror alle foreldre kjenner til den sterke omsorgen man føler for sitt barn, man vil jo kun det beste for barnet.

 

Hun eksen til barnefar er forresten kjent for å være en ganske så sjalu dame, og hun prøvde seg lenge på barnefar etter at de gjorde det slutt. Så vet ikke hvorvidt jeg kan stole på henne angående akkurat det der...

 

Så ja. Om du vet at barnefar er uegnet synes jeg det kan være likegreit å ikke oppgi far i det hele tatt. Men om barnefar derimot kun er litt sløv, rotete hus, skitne klær, arbeidsledig e.l. betyr ikke det at han IKKE er en egnet far. Må være alvorlige grunner (overgrep, vold, incest) som gjør at man ikke oppgir far til noen. Nav purrer på navnet til barnefar, men jeg kastet alle de brevene rett i søppelkassa. Krevde ikke forskuddsbidrag heller selv om jeg ville vært en sikker kandidat til det med min lille inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...