Gå til innhold

Hva gjør deres 7 åring?


tannpuss

Anbefalte innlegg

Kanskje det er jeg som er "urimelig"? Gutten min på 7 år sier til meg at klassekammerater synes det er kipt at han ikke har diverse spill eks wii eller lignende. og når gutten min er på besøk til kompiser går det i bilspill etc.( Han føler seg litt "utenfor" ). Lar dere barna deres spille mye? og hva når de har besøk, sitter de å spiller sammen?? kanskje vi må investere i wii eller lignende for at han ikke skal føle seg utenfor i kompisgjengen??

Blir glad for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en 7-åring og en 10-åring.

 

Vi har Playstation 2, Nintendo Wii, og de har hver sin Nintendo DSi.

Jeg ser at TV-spill er en del av barnas verden i dag, dette er noe de snakker om, engasjerer seg i, sammenligner kunnskaper og evner i. Kommer det nye spill på markedet blir de selvfølgelig diskutert og førstemann i gjengen som får spillet har selvfølgelig venner på besøk for å teste. Barn i dag vokser opp i en teknologisk verden, og tv-spill er starten på barnas teknologiske utdanning.

 

Men barna trenger ikke bli spillegale likevel, vi har ingen begrensninger på spilling siden det ikke er noe problem her i huset. De spiller jo hver uke, og i perioder hver dag, men ikke i timesvis. Guttene mine er aktive idrettsgutter som helst vil være ute og leke, løpe, sykle, spille ball osv, så om de spiller eller ser tv en time søndags morgen eller en tirsdags kveld spiller ingen rolle.

 

Når de har besøk kan de godt spille litt for å vise frem noe de kan, et spill kameraten ikke har hjemme e.l. men har aldri opplevd at de har spilt i timesvis. Etter en stund blir de rastløse og vil heller leke, helst ute.

 

Tror nok sønnen din har rett i at han er en av de få 7-åringer i dag som ikke har tv-spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hatt Nintendo DS siden han var rundt 5, men det bruker han stort sett kun når vi er på reiser el.

 

Til jul i fjor fikk han Playstation 3, og det har vær brukt mye. De samles en kompisgjeng og spiller og koser seg. Det går mest i lego Indiana Jones og Pirates of the Carribien. De spiller også sånn bevegelsesgreier.

 

Er det stor "pågang" får de spilletid, og respekterer denne. Nå har det dabbet litt av, så de spiller bare av og til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøstera i huset er 7 år og fikk DS da hun var 5 år(skulle kjøre hjem fra ferie i Danmark). TV-spill har hun ikke spurt etter i det hele tatt, men når den dagen kommer, så blir det nok... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har DS uten om min mann, vi har Wii, playstation3 og alle uten om meg har pc.

Ingen ting av dette skal være på før etter klokka seks på hverdager, så det betyr at de ikke får lov til dette når de har venner på besøk. Noen få ganger har de fått lov, men de spør heller ikke etter det. Også leker ungene mye mer når de vet de ikke får lov før etter ett vist klokkeslett, da glemmer de ofte at de får lov også.

 

Ikke hørt noe at de føler seg utenom selv om de ikke får lov å se på tv, spille tv-spill eller noe når de har besøk.

 

I helgene skal tv senest av klokka tolv om vi ikke har noen planer. Det gjelder også alle aldre slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 7 og har en DS som han bruker kanskje 4-10 ganger ila. måneden.

Han har også en playstation, men den ligger i en boks i klesskapet hans og har ikke vært brukt siden en gang han var syk i fjor vinter.

Også har han en laptop, samt en linux maskin som han noen ganger bruker til lekser, skriving og språkundervisning.

Forøvrig bruker han iPhone/iPad nesten daglig til interaktive bøker.

Han er ikke interessert i dataspill over hodet, ikke ser han på tv-programmer heller, men han kan godt slappe av med en god film av og til.

 

Hva bruker 7-åringen din tiden på når han ikke er sammen med kameratene da? Hva liker Han å leke/drive med uavhengig av de andres interesser?

Kanskje du kan være en sunn næringskilde i nabolaget til å inspirere ungene til å gjøre litt andre ting? Desverre har det blitt slik at en del unger trenger utrolig mye motivasjon for å bevege seg ut for å leke. De er blitt vant med å sitte foran en skjerm og bli underholdt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Wii og Playstation 3, men sønnen spiller ekstremt sjelden. Kan faktisk ikke huske sist han gadd å sitte med det mer enn 10 min. Tidligere hendte det at han og venner spilte Star Wars, nå skjer det aldri. Men, vi har det jo, hvis de får lyst. Han er 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7-åring har en Nintendo DS - og den spiller hun på innimellom. Aldri så mye at jeg har vært nødt til å begrense bruken.

TV-spill har vi ikke. Vi er enige i at det er så mye annet vi vil bruke fritiden på.

Har aldri hørt at hun har spilt slike spill hos venner heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har DS, men ingen andre konsoller. Når han har venner på besøk mener jeg at data og slike spill ikke er nødvendig å bruke, heller ikke TV. Det er ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...