Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hvordan fungerer det i praksis hvis du har aktiv sykemelding og jobber som lærer?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 finnes ikke aktiv sykmelding lenger...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Det er slutt på aktiv sykemelding. Kun gradert.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Les om sykemelding på nav, de har kuttet ut aktiv sykemelding og vi legene skal bruke gradert sykemelding om pasienten er såpass frisk at det kan jobbe noe.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Ok! Takk for svar dere! Prøver bare å tenke hva som er det beste for både meg og klassen min. Vil ikke være borte mer enn nødvendig, men samtidig har jeg sterke smerter pga bekkenløsning, slik at jeg vet at jeg snart må trappe ned jobbingen. Kunne noen kort fortalt hva gradert sykemelding er? Har så tregt nett her hjemme så får ikke surfet på mange sider. Skal sjekke nav en annen dag.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Om du er 50 % sykmeldt så jobber du resterende 50. Dette må avtales med arbeidsgiver hvordan det skal disponeres. I de 50 du er på jobb forventes det at du yter normalt. I samtale med arbeidsgiver skal dere komme fram til hvilke oppgaver du skal gjøre og når du skal jobbe. Dette kan bli alt fra f eks å jobbe annenhver dag, eller halve dager hver dag. På slutten av mitt forrige svangerskap jobbet jeg halve dager. På den måten kunne jeg jobbe hver dag, men greide ikke fullt. Jeg jobbet ikke som lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå