Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hva liker de å holde på med? Er de sosiale med dere, eller mest med venner? Hva slags ring liker de å få i gave? Hva med soverommet? Hvordan har 12 åringen din det på rommet sitt? (farger,type seng osv) Takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Har ei jente som blir 12 år om to mnd. Hun har alltid nye prosjekt på gang som å plukke plommer og bær og selge til naboer, bygge hytte, leke i skogen, fanger krabber ved sjøkanten, sykler, spark på boks med venner, jobber i fjøset til naboen, går tur med hunder, løper etter guttene etc. Hun er ei skikkelig utejente, elsker å være ute.Noen av venninnene i klassen er mer inne og "jålete", jenta mi er vel litt guttejente men liker å dulle seg litt opp innimellom hun også. Etter middag/lekser og frem til ca.klokken 20 er hun oftest ute med venner. Ellers går hun på fotball og synger i kor. Når hun er inne går det en del i å høre musikk på youtube, facebook, go supermodel og se vaffelhjerte. Hun er veldig sosial både med barn og voksne. Er hun inne og jeg har besøk f.eks vil hun gjerne sitte sammen med oss og har ofte mye å fortelle. Altså når hun er inne liker hun å være sosial med meg, men hun er det mest med venner. Til jul ønsker hun seg blant annet iphone, klær fra wow, scraping utstyr, sett der en kan lage ting som smykker, perler etc, top model skoleutstyr, stasj som armbånd og øredobber, lettleste spennende bøker. Rom deler hun med sin bror og det er ikke stort heller, så oppholder seg ganske lite på rommet. De sover i køyseng og rosa er den dominerende fargen der inne, plakater på veggene av rihanna, søte gutter og hester:)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Jeg som svarte lenger oppe her. Jenta mi må være inne klokken 20 i ukedagene og være i seng til klokken 20.30. Hun leser som regel en stund og sovner mellom 21-21.30. I helgene får hun være oppe til 21.30 ( med unntak om det er noe spesielt som skjer seinere)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 12 åringen mine er veldig sosial. Handball og sang på fritiden. Mye ute med venninner, og har vel begynt å interessere seg litt for gutter:-) Skal pusse opp rommet snart. Akkurat nå er det lysrosa. Har skrivepult, seng, kommode tv og data... Legger seg ca. kl. 22.00:-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 Tusen takk for svar. Vi får snart en 12 åring i hus, og har ingen ide om hva 12 åringer gjør og trenger:) Hører gjerne fra flere!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 har ingen 12 årig jente selv, men er stemor til ei på 12. Ikke mye rosa lenger, blitt for stor og kul Hehe! Litt interressert i undertøy og gutter nå for tida. Leser mye. En merkelig mellomting av barn og voksen både i kropp og sinn. Kan kose og klenge - ha lyst til å være sammen med og leke med oss. Eller vi kan være SÅ dumme og ikke forstå NOEN ting. Hun er mye sammen med veninner, og det er viktig å ha de riktige tinga. Dvs klær og stæsj som venninnene har. legger seg i 21 tida, lyset må av kl 22. I helga får hun være oppe noe lengre.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Skjønner det er veldig forskjell på barn,men greit å høre fra dere som har kjennskap likevel. Hører gjerne fra flere!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Ble litt overasket over svarene her, men dog positivt. Kan selv si at når jeg var 12 hang jeg med gutter, røyket, dro på fester og drakk. Jeg skulket skolen og var forferdelig oppstanasig mot foreldre og lærere. Har ei "lillesøster" som nå er 12, hun er veldig mammadalt enda og kan gjerne sitte å kose. Men i det andre øyeblikket haaater hun mamman sin over alt på jord. Hun er mye inne og sitter med dataen, gjerne på fb slik som mange av hennes andre venninner. Er opptatt av sminke, gutter ol. Legger gjerne ut bilder med push up så det rekker.. Er jo ikke så mye å vise frem akkurat. Virker som at dette er et fosterbarn eller lignende det er snakk om? Vil i såfall råde deg til å se ann barnet/ungdommen. Man er svært forskjellig i denne alderen.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 Er fosterbarn ja. Vi vet jo at det er sansynlig at jenta kommer med diverse ballast, slik at hun ikke nødvendigvis er som "andre" 12 åringer. Men likevel greit å få en liten pekepinn på hvordan 12 åringer er:) Skulle gjerne hatt rommet ferdig til henne,men aaaaaaner jo ikke om det går i rosa eller helsort, så kansje lurt å vente litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå