Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 strikkaklær? Har en mamma som strikker mye fint til mine to, og nå har jeg tatt vare på en god del. Men likevel er det så mye! Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg tar vare på det. Sender noe videre innen slekta. Som spesielle kjoler, hentesett osv. For jeg klarer ikke å kaste det, og vet at bestemor som strikker setter pris på at det blir sendt videre og brukt av andre barnebarn.
Gjest sug lut Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Ubetinget, det eneste unntaket er votter som er så sammentova av snø at de ikke har noen fasong lenger.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Ja, tar vare på alt hjemmestrikket. Enten går det i arv til øvrige familie, eller så lagres det til senere generasjoner. Har akkurat tatt frem endel av det aller minste, som snuppa får bruke som dukketøy.. Er så koselig att:-)
Gjest irismor Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Tar vare på alt bortsett fra ullsokker og votter som er utbrukt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Ja, det gjør jeg Syns strikkatøy er helt nydelig, og får meg aldri til å gi det bort. Kaste det er HELT uaktuellt!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Tar vare på noen få av de minste plaggene. Resten arves bort til fammilie eller venner i utlandet der det ikke er så mye tradisjon for ullklær til barna. Nå får også ungene lov til å rekke opp noe hvis de trenger garn eller sy andre ting av plaggene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå