Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Har en 1åring (straks 14måneder) i hus som er fæl til å bite. som oftes ser jeg det komme da han får ett helt spesiellt glimt i øya. Men noen ganger ser jeg det ikke i tide da jeg kikker en annen vei. Han biter der han kommer til, i tær, legger, fingre, hender, armer, nese, hake og hals. I refleks sier vi jo au fordi det er vondt, men da bare "ler" han og biter tenna enda hardere sammen. Jo høyere vi hyler jo morsommere er det. Uannsett, jeg har sagt strengt "nei", prøvd både med vanlig, morsk og høy stemme. har sagt "nei, det er ikke lov å bite". "Du må ikke bite det er vondt for ........". Han skjønner veldig godt enkle setninger. Har satt han ned på gulvet for å vise at det ikke er ok, da biter han i beina. Har tatt tak i armene hans for å holde han på avstand og det funker der og da, men kan ikke holde han slik hele dagen heller. Han vil generellt ikke høre på "nei", bare overser meg fullstendig. Han hørte alltid når jeg sa det tidligere, men nå bare overser han meg og fortsetter likevel. Vil ikke bruke lekegrinda som straffe område, da jeg er avhengig av den for å kunne vaske klær ( vaskerommet er i kjelleren, og han er høyt og lavt så kan ikke være ubevokta på gulvet) Noen som har råd til hva jeg kan gjøre for å få han til å forstå at biting ikke er greit, og ikke minst få han til å høre når jeg sier "nei".
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg har sagt at jeg ikke vil leke med henne om hun biter eller slår, så jeg går et annet sted i rommet. Om hun dilter, spør jeg henne om hun er ferdig med å bite/slå. Som regel er hun ikke det, så da fjerner jeg meg igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Funker det på så små? Men helt klart verdt ett forsøk. HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Kanskje ikke helt det samme, men min lille på samme alder syns det er veldig gøy å slå. Jeg kan ikke si nei eller au, da ler hun og fortsetter. Så jeg sier rolig at mamma får veldig vondt, men syns det er veldig godt hvis du stryker istedenfor å slå. Også viser jeg med hånden hennes. Da slutter hun, hver eneste gang. Også avslutter vi det hele med en kos/suss og litt ros.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 jenta mi på 13 måneder biter. hun biter ikke mye. men alltid bare meg mamma. ingen andre. jeg sier sint i stemmen nei. det er fy. hun hører ikke etter. jeg setter henne ned på gulvet og kan gå litt fra ungen. er så jeg ser barnet, ellers går jeg ned i kjeller og sier ifra til far. men alltid noen som ser til barnet. fjern deg fra situasjonen, men slik at du ser barnet. jeg har også hvert litt ``slem`` smurt på noe på beina som ungen ikke liker av smak men er ikke farlig for barnet. da gir ungen seg der og da hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 vi hadde også en liten bite/slå periode. Sa strengt nei, for så å vise "det riktige" - at man skal være gode/stryke kose. Barn er forskjellig, men det funket her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå