Gå til innhold

Å lage mat selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var deres barn når de begynte å smøre f,eks brødskiver selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min på 3 smører på brød skiva si selv. han har også barnekniv som han deler poteten med. går kjempe bra.

Skrevet

Min var også rundt 3 år. I barnehagen han gikk i gjorde det slik at barna skulle få smøre brødskivene sine selv når det var lunsj.

Skrevet

Min sønn på 4år smører maten sin selv, men han lager ikke matpakke selv. Han smører bare brødskiven sin selv når vi spiser f.eks frokost.

Jeg jobber i barnehage og her gir vi barna egen kniv fra 2år. De får smør på kniven og smører ivrig i vei:)

Min gutt på 6år smører også maten sin selv. Han kan gå inn på kjøkkenet selv og finne alt han trenger. Mat og drikke vet han hvor han finner. Han er også blitt en god hjelper når jeg lager middag. Han skreller poteter og gulrøtter. Han koker seg også gjerne sine egne nuddler, men da må jeg passe på at han ikke brenner seg.

Skrevet

Vår fireåring skreller poteter, og setter de på, triller kjøttkaker og steker de :-) Litt over middels intressert i å lage mat ^^ Mamma stolt!

Treåringen smører fint maten selv, tror de har gjort det siden de var drøy to år, de spiser begge med kniv og gaffel og skjærer opp maten selv.

Skrevet

Takk for svar... Formulerte meg nok litt feil, for jeg tenkte på barnet til samboer som er 11 år og som ikke smører seg mat selv. Men det er jo fordi pappa spretter opp å gjøre alt hun ber om. Lurte liksom på om 11 åringer ikke kan lage seg kveldsmat selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...