Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 har ei jentepå 1,5 år som er blitt kjempe vanskelig å legge. Har ikke skjedd noe nytt(eks. barnehagestart o.l).. Nå står hun å hyler, ikke gråter, men hyler... me en gang jeg kommer ned blir hun helt stille og begynner å bable som hun er kjempe fornøyd. Hun bruker 1-2 timer på å sovne.. noen tips? hun som var så lett å legge før.........................
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Er hun trøtt da? Sover hun fortsatt på dagtid? Ja, jeg ville latt henne skrike, men gått inn til henne med jevne mellomrom. Ikke for å si noe, men for å legge henne ned og vise at du er i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 hun over 20 minutter på dagtid og nekter å sove mere:P hun er trøtt:)gnir seg i øynene... jeg har vært inne hos henne 2 ganger nå for å legge henne ned, stryker henne på kinnet og brer dyn over henne, uten å si noe...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Jeg ville sittet inne hos henne til hun sovner.... Min eldste var slik, sikkert i et år. Vi satt alltid inne hos han til sovnet. Han trengte den tryggheten. Etterhvert kunne vi si natta og gå fra han. Jeg har aldri så dårlig tid at jeg må gå fra et gråtende eller skrikende barn!!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 og da kan man risikere å bli sittende inne hos dem til dem blir 12 år slik som min tantes barn...de var ikke vant til å finne søvnen alene. la henne hyle så lenge det er fordi hun er irritert....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 jeg sitter ikke inne hos henne til hun sovner,jeg synes det er viktig at de får(som hun sier over her)finne søvnen selv.Hva om jeg plutselig ikke er hjemme for å legge henne en dag?om jeg må bort eller noe? Og det er jo "troll hyling"........hun vet jo at hun er trygg og får så mye kjærlighet at det renner over <3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Jeg har 3 barn og vi har alltid sittet inne hos de til de sovnet. NEI, vi sitter ikke hos de nå, nå er yngste 2,5 år og vi sier bare natta. De finner da søvnen på egenhånd selv om vi satt på en stol ved siden av sengen. Var aldri problem med barnevakt el. Alle våre trengte den tryggheten det var i å ha oss sittende der og det fikk de. Yngste er 2,5 år, eldste er 8 år...selvsagt trenger ingen av de oss der inne nå. Det var bare epoker på de alle. Dummeste jeg hører er "da må du sitte der til de blir konfirmert". Det er snakk om en kort periode av deres liv de kanskje trenger ekstra trygghet.... Hos hvert enkelt av barna våre var det snakk om noen få uker, hos mellomste brukte vi noen mnd før vi fikk "lov" å bare si natta i døra. Vi har 3 trygge unger idag.....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 Jeg satt også inne hos min eldste til hun sovnet. Hun var bare den typen og det tok en stund før hun godtok at vi sa natta og gikk ut, kanskje hun var 18-19 mnd da vi kunne gå fra henne. I dag er hun 4 år og selvsagt trenger hun ikke det lenger. Yngste som nå er 2 år har ikke trengt samme opplegg. La barnet ditt få føle den tryggheten den trenger. Bare snakk om en kort periode av livet. Hvorfor så dårlig tid?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 så bra da! hun er forresten sovnet nå.....................
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 hun har vært kjempe lett å legge frem til nå(har hatt perioder med hyling før også da, men gikk fort over)....hun ler jo bare når jeg kommer inn, bråstopper med hyling og ler!!!Trolljenta;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå