Gå til innhold

Ketoner i urinen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst det, men forstår ikke helt hva det vil si eller om jeg kan gjøre noe med det.

JM sa at kroppen nå tærer på fettlagrene. Og det var da tydeligvis ikke positivt. Men siden jeg spiser og drikker normalt, så var det ok.

Jeg var overvektig i utg.punktet før graviditet, tok av meg ca 4-5 kg i starten og la de på meg igjen. Siste mnd har jeg ikke gått opp noe. Så jeg er på startvekta mi og er i uke 30.

Jeg bekymrer meg ikke noe for det, siden jeg hadde nok å ta av i utg.punktet og har jo det fortsatt.

Men hva er dette og kan jeg gjøre noe?

Flott hvis noen vet litt mer enn meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at du får i deg for lite karbohydrat. Hva spiser du egentlig?

Når kroppen får for lite karbohydrat går man i ketose, som betyr at kroppen danner ketoner av fettet. Det er ikke ideelt når man er gravid.

Spis mer frukt og grovt brød.

Skrevet

Jeg og har ketoner i urin. Har lakt på meg 5 kg og er i uke 31+2. Sliter å få i meg mat, har mysta matlysten. Spiser fiber og yogurt. Klarer ikkje og knekke ned maten og får besjed at så lenge alt er bra så tar vi det med ro. Sliter kun med kynner og frisk som barre det. Er ovrvektig jeg da.

Skrevet

Kunne ikke JM bare sagt det ;)

Spiser en salig blanding av knekkebrød og brød, mest knekkebrød. Kun fordi det er det som frister mest. Ellers ganske vanlig middager, opererer overhodet ikke med noe lavkarbokost! Har hele den debatten og dietter i seg selv i vrangstrupen.

Ellers yougurt, frukt, litt godis. Spiser ikke mye pasta/ris, men det er fordi jeg blir så fort dårlig i magen av det. Poteter spiser jeg ett par av når vi har det til middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...