Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 jeg har 80% barnehageplass til jenta vår, men ser ut som jeg må jobbe mindre enn før(kutter ned på arbeidsplass), så da tenkte jeg å enten ha jenta hjemme de dagene jeg er hjemme eller gjøre dagene hennes i barnehagen kortere.... hva er akseptert av barnehagen?? Risikerer man å miste plassen om man har barnet for lite der?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Så lenge du betaler for din 80% plass så kan du benytte plassen akkurat slik du måtte ønske.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Nei man mister ikke plassen pga d..du velger selv å bruke plassen så mye du ønsker..men pga ungen er det vel ikke ønskelig at barn er i barnehagen under 50% ..pga kontakt med andre barn osv... Korte dager er genialt =) og det beste syns jeg...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Noen steder er det sånn at man mister plassen om man ikke bruker den, men det er ikke før det har gått en måned eller to uten at ungen har vært der i det hele tatt. Da kan noen som trenger plassen mer få den... Men at du gir ungen en fridag i uka og en kortere dag er ikke noe barnehagen legger seg opp i.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 kan hende jeg kan gi henne 2 firdager i uka...i tillegg til en kort dag.... iallefall for en periode....håper de synes det er greit, vil jo ha jenta vår mest sammen med meg:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Du bør også tenke litt på det med at hun ikke faller ut av gruppene i barnehagen. Barn skaper tidlig sosiale bånd og om hun er mye borte så kan du risikere at hun ikke kommer helt inn i gruppen og blir litt utenfor.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Høres ut som barnet ditt lider i barnehagen slik du prater. La henne være i barnehagen, leke med de andre barna. Hent heller tidlig, la henne være litt i barnehagen hver dag slik at hun bli godt kjent med rutinene og ikke minst de andre i barnehagen. Hun koser seg sikkert der. Ikke ha dårlig samvittighet. Jeg har en gutt på 17 mnd som bare vrir seg ut av armene mine om morgenen og skal fortest mulig inn på avdelingen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 uff ja det er jo det også da, om hun faller ut av gruppen:S hum... men dette blir nok bare for en periode(er jobbsøkende)....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 Jeg driver selv en barnehage,og vi legger oss ikke oppi hvor mye barna er i bhg så lenge de betaler.Skal vi blande oss i livene til de som er der mye også da? Oppriktig talt så er det jo da mindre jobb på oss,og vi får kommunalt tilskudd for barne om de er der eller ei.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 okei, det var godt å høre da:) får se hvordan det blir fremover:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 I vår barnehage svarte de på spørsmål om det er viktig at barna kommer til samling at de ikke legger seg opp i når barna leveres eller hentes, men at noen barn syns det er vanskelig å komme inn i leken hvis de kommer for sent og at de da heller sier fra i de tilfellene det gjelder. Du kan jo si fra til barnehagen barnet ditt går i at du i den perioden du går mer hjemme helst vil ha henne mer hjemme, men at du vil de skal følge med litt ekstra på at hun fortsatt er med i gruppa.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 vi har 100 % plass til begge barna. nå mens jeg har hvert hjemme en periode pga sykmeldt. så har jeg hentet de før. de har hvert i barnehagen fra 09-15 ca hver dag. bedre med korte dager enn og kutte ut dager. barna har gått av og være der. men korte dager gir barna mulighet til og være en del av det som skjer der hver dag og være en del av min tid og.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 jeg jobber i barnehage og er enig i det mange av det de over her sier- det er bedre med kortere dager enn å ha flere dager i uka fri- du kan jo selvfølgelig ta h*n ut en dag innimellom, men ville ikke hatt bare to-tre dager i bhg i uka- da er det dessverre mye barnet ditt vil gå glipp av både aktiviteter og kontakt med de andre barna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå