Gå til innhold

Tidlig ultralyd, lengre på vei enn antatt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på tidlig ultralyd for snart en uke siden, og trodde selv jeg var 13+2 uker på vei. Hun som foretok undersøkelsen målte hode på fosteret og mente at utifra det var jeg 15 uker på vei.

 

Er det noen som har opplevd lignende, og så blitt satt tilbake på ordinær ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg ble satt frem fra 13+2 til 14+2, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro:) Blir spennende å se på den ordinære ul.

Har fått time til ul på sykehuset i midten av desember, men da er jeg jo 20+3. Er det ikke sent det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kjempespennende! Jeg har også fått time til ordinær ultralyd i midten av desember. Og hvis jeg er så langt på vei som sist ultralyd viste, så vil jeg da være 20+6, og det synes også jeg er litt sent. Men de har vel gått utifra den terminen jeg kom fram til hos legen, og da er jeg jo ikke mer enn 19+1 da.

 

Kan nesten ikke vente nå, da jeg synes 2 uker fra eller til er en god del også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lenger på vei enn det mensen "sier"... Må ha blitt gravid tidlig i syklus pga at jeg testet positivt over en uke før jeg skulle hatt mensen. Jeg diskuterte dette med legen min, og hun satte termin ut i fra det jeg trodde. Hun sa noe sånt som at UL ikke burde være for sent fordi det ble vanskeligere å bestemme termin da. Veksten etter uke 18 er vel mer individuell eller noe?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...