Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 ja hva må de gjøre? før fødsel? får man da livsopphold og må betale det tilbake eller hvordan blir det da? vil bare ha svar ang situasjonen, er ikke min situasjon så ikke skriv sånn : bare dumme folks om bruker den opp osv,
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Man får jo engangstønaden fordi man ikke har rett på foreldrepenger/ikke vil ha foreldrepenger...og da får man selvfølgelig ikke noe mer penger etterpå??? Om du da må ha til livsopphold må du ta deg opp et lån i banken eller noe... Ikke noe lurt...d sier seg selv... Jeg forstår egentlig ikke problemstillingen din.. Om man får engangstønad..og ikke er alenemor så har man vel en mann som kan tjene penger? (eller har en form for inntekt) Er man aleneforsørger får man overgangstønad.... Hva lurer du egentlig på?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Er man samboer med barnefar, kommer det an på hans inntekt om man har krav på noe. Er man enslig ham man overgangsstønad, dobbel barnetrygd, evt. bostøtte og sosialstønad. Selv om det ikke er du som har gjort det, må man faktisk være korttenkt hvis man presterer å svi av alle pengene før fødsel. Har man lite penger, kjøper man utstyr deretter, Man arver og kjøper brukt etter beste evne. Tror ikke man må betale tilbake sosialstønaden, da engangsstønaden er for liten til å kvalifisere til livsopphold i ett år. I verste fall må man søke barnehageplass / barnepass fra ungen er 6 uker og komme seg ut i jobb.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Jeg fikk beskjed som alenemor om at jeg måtte betale tilbake sosialhjelp når etterbetalingen for overgangstønaden kom ihvertfall... Så det endte opp med at jeg tok et lån i familien i steden..siden jeg uansett måtte låne pengene av nav i mellomtiden...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Da må man enten låne penger hos noen man kjenner eller ta opp lån i den perioden engangsstønaden skulle gjelde. man har ikke rett på noe annet i denne perioden.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Man får da sosialstønad 15.56 om man er alene... MEN den må tilbakebetales når overgangstønaden kommer.. Noe som ikke burde være problem..siden den da kommer i en ganske stor sum tilbakebetalt for den tiden perioden søknaden har tatt... Det må da være bedre å låne av nav enn å låne hos banken.. nav tar ikke renter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå