Gå til innhold

Apropo NAV...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en årelang kamp med de ang bidrag. Jeg rekker ikke å få det jeg skal ha før jeg må si fra om justeringer i lønn og slike ting.

Uansett, i fjor sommer snakket jeg med de (jeg jobbet da 50%) og sa "Hvis jeg neste år får en 100% stilling så må jeg jo endre bidraget IGJEN (var mye greier med det bidraget) og hvor lang tid må jeg da vente for at det skal bli i orden?"

Da fikk jeg til svar; "Nei, du trenger ikke si fra hvis du øker stillingen din"

Jeg; "Jo, jeg må jo det, for da skal ikke far betale så mye i bidrag"

Hun: "Nei, men NAV har ikke kapasitet til å drive å sjekke opp at alle opplysninger stemmer, så du trenger ikke ta deg bryderiet med det"..

Jeg spurte om hun oppriktig oppfordret meg til å jukse, og da svarte hun bare at "det finnes mange måter å si det på".

Jeg ble rimelig satt ut, og forstår jo hvorfor folk snylter når de faktisk kan det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke klarer å følge opp folk, hvorfor er det så mye rot med dem. Jeg har forresten ikke opplevd noe negativt enda. Har hatt kontakt med dem i 8år nå.

Skrevet

Nei, og når man faktisk er pliktig til å melde fra om endret inntekt, så er det drøyt å komme med den kommentaren.

Jeg har bare hatt trøbbel med de, fra jeg skulle ha permisjonspenger. Det eneste som går smertefritt for min del er barnetrygden, og nå er sønnen min snart 5

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...