Gå til innhold

Hva synes dere om bilder av barna på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger aldri ut bilder av barna på facebook, men nå ser jeg at naboen har lagt ut noen som også mine barn er på. Kan jeg gi beskjed eller virker jeg hysterisk da? Bildene er helt vanlige bilder med barn i lek.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syntes jeg er helt opp til foreldrene å bestemme, enkelt og greit.

Men når dine barn er med på bildene som blir lagt ut, så har du din fulle rett til å be henne fjerne dine barn fra bildene. :)

Skrevet

Da kan du absolutt si fra til naboen at du ikke vil ha barna dine der.

Selv legger jeg gjerne ut bilder av mitt barn, men respekterer at ikke alle ønsker det for sine barn. Jeg kunne aldri funnet på å legge ut bilder av andres barn uten å spørre dem på forhånd.

Skrevet

Det er lov å gi beskjed. Jeg brukte laaaang tid før jeg la ut et bildet av mitt barn første gangen. OG aldri lagt ut bilder av andre uten tillatelse.

Jeg har selv gitt beskjed om bilder jeg ikke ønsket at skulle ligge på FB og vedkommende fjernet det straks. De skal ha tillatelse til å legge ut bilder av andre folk, og spes. andre folks barn. Og ønsker du ikke bilder av ditt/dine barn, må de respektere det og fjerne det uten å bli sure.

De bildene man kan legge ut uten tillatelse er om du tar bilder av store folkegrupper. F.eks. fra et torg, gågate e.l. Da er det ingen spesielle som skiller seg ut og kan føle seg "uthengt".

Så bare be naboen fjerne bildet av dine barn. Men er bildene ikke tagget ved jeg ikke om jeg hadde giddet å bry meg. Som oftes er det jo bare familie og venner som har tilgang til noens FB profil.

Skrevet

Du kan si fra til naboen at h*n ikke skal legge ut bilder av dine barn. Det er ikke lov å legge ut bilder av ander uten samtykke! Jeg liker ikke det selv, og legger aldri ut bilder av andres barn, venner, famile ++ uten lov!

Jeg synes ikke du er hysterisk!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ville gitt beskjed om at jeg ikke var komfortabel med dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...