Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 ..så jeg ser om jeg kanskje kan få tilbakemelding på noe jeg lurer på: Vi ble "utsatt" for en bekymringsmelding fra en kommunal instans som ikke bare var grunnløs, den var basert på løgn, misforståelser og feilaktige slutninger; og den kom rett etter at mannen min hadde irettesatt den kommunalt ansatte som sendte inn bekymringsmeldingen, for å blande seg inn i noe den kommunalt ansatte ikke hadde noe med. (fremstod altså som en ren hevnaksjon). Undersøkelsessaken førte til full "frifinnelse", den barnevernansatte ble tydelig brydd under hjemmebesøket og gikk etter 20 minutter (!), og fra barnevernet fikk vi en rapport som skryter oss opp i skyene som foreldre, og gir oss masse skryt for barna, og hvordan vi kjenner barna våre, osv. (Ikke for å skryte, altså, jeg vil tro vi er ganske alminnelige foreldre, men at man på barnevernet ser "mye rart" og at de dermed skryter veldig av helt alminnelige ting, men dette viser bare hvor urimelig bekymringsmeldingen var, for den gikk utelukkende på våre evner som foreldre). Finnes det noen mulighet for oss å få rapportert den kommunalt ansatte som leverte bekymringsmeldingen? Noen som vet hvor man klager på slikt? Jeg tenker med gru på om denne kommuneansatte holder på slik med mindre ressurssterke personer, noen bør jo sette en stopper for dette?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 helt enig med deg, de kan være fulle av møkk, kan du ikke ta kontakt med det kontoret den ansatte jobber på og høre hvordan du kan klage eventuelt? er usikker hvor man henvender seg om sånt, men det burde virkelig bli notert. mulig jeg er helt på jordet nå men kan man muligens henvende seg til fylkes eller namnsmannen? tviler på at selve kontoret vil bry seg noe særlig om dette .
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Jeg håper virklig ikke det er slik at man kan annmelde eller straffe folk selv om de sender ubegrunnede bekymringsmeldinger. Det vil bare føre til at barn som trenger hjelp ikke får det.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Først irettesetter dere en kommuneansatt fordi dere mener vedkommende blandet seg i noe vedkommene ikke hadde noe med og så vil dere raportere vedkommende fordi han/hun sendte en ekymringsmelding. Det er edre å la det ligge. Det virker bare som om dere er ute eter å ta vedkommende. Hva tjener dere på det?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Så det er bedre at bedritne folk som stjeler flere måneder av livet til en familie og utsetter dem for stress ved å spre løgner eller utøve hevn, ikke får straff? Det er straffbart i norsk lov å fremsette uriktige beskyldninger eller levere inn falsk anmeldelse/bekymringsmelding. Synes de bør få sin straff. Folk som vet de har rett, kvier seg ikke for å sende bekymringsmeldingen uansett.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Hvis denne ansatte ikke har sett barna deres eller hatt noen befatting med barnas skole, barnehage, helsestasjon etc, ville jeg ha rapportert dette til den ansattes overordnede. H*n bør absolutt få en alvorlig skrape, og få en tilbakemelding på at man ikke melder grunnløse bekymringer til BV. Får BV mange slike falske bekymringer, vil det gå ut over de som virkelig trenger hjelp.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Det er akkurat slik vi oppfatter saken også. Bekymringsmeldingen inneholder dessuten feil antall barn (2 ikke tre som vi har), og vedkommende har aldri hverken hatt kontakt med barna, eller vært i en posisjon hvor vedkommende har innsikt i vår foreldrerolle, eller hatt kontakt med helsestasjon, barnehage eller skole. Vi ser bare for oss at vedkommende muligens(sannsynligvis) bruker bekymringsmelding som maktmiddel, og ønsker kun at vedkommende skal få klarere rettningslinjer, slik at vedkommende ikke kaster bort barnevernets verdifulle tid. Barnevernet bør jo bruke sin tid og energi på barn som virkelig trenger hjelp, ikke grunnløse bekymringsmeldinger. HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 Vil bare si at det ikke nødvendigvis er tull å sende en melding som går på foreldrenes omsorgsevner, for Bv vurderer slikt. Av og til kan de være alvorlig bekymret for foreldrenes framtidige omsorgsevne, selv om barna har det bra for øyeblikket! I slike tilfeller setter de mye inn på å få hjelpetiltak inn i familien.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 Ja, det var jo ironisk nok dette den kommunalt ansatte brukte som unnskyldning for å sende bekymringsmeldingen. Problemet er altså at det ikke finnes noenting som underbygger påstanden om at vår fremtidige omsorgsevne skal være annerledes enn i dag. Ingen diagnoser, ingen økonomiske problemer, ingen konflikter, ingen juridiske problemer. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå