Gå til innhold

Advarsel! Sitronvann som "slankemiddel"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drakk dette i to uker med det resultat at slinhinnene inne i blæren min ble ødelagt. Nå har jeg konstant smerte og fungerer overhode ikke i hverdagen. Jeg kan ikke sitte i bil,fly eller på kontoret hvor jeg jobber.

Har måttet kutte ut å spise/drikke det meste. Spiser en streng diett hvor all den gode maten er borte.

Det finnes visst ingen kur for dette. Det er ikke sikkert jeg noen gang blir frisk. Kanskje kan det komme og gå, men det vil alltid være en risk for å få det tilbake.

Sånn som det er nå er alt et smertehelvete jeg ikke unner noen.

Jeg jobber, går på skole og har tre små barn.

Har bare lyst til å legge meg ned og dø fordi jeg ikke klarer noe lenger.

Hvis noen har erfaring eller kjennskap til interstitiell cystitt ville jeg blitt glad om noen ville dele erfaringer eller tips om hvordan jeg skal overleve hverdagen med denne evinnelige smerten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig rart ut.

Dette er jo det eldste trikset i boka og om det var så farlig ville det nok kommet for en dag før.

Ingen leger som advarer mot dette.

Skrevet

Jeg tror ikke dette skjer alle som drikker sitronvann, men om andre, som meg, er mottagelige for å tåle det dårlig, så er det virkelig ikke verdt å prøve. Jeg har aldri noensinne hatt problem med blæren, så det var jo helt umulig å forutse utfallet.

Jeg forteller dette for å advare fordi livet mitt er rett og slett blitt ødelagt.

Skrevet

Kjære HI. Du har altså drukket saften av en halv sitron hver morgen i to uker, og det har ødelagt deg for livet?

Pussig...

Skrevet

Beklager så mye til dere skeptikere at jeg bare ville være grei og advare mot sitronvann.

Glem det hele.

Lykke til!

HI

Skrevet

Min gamle bestemor som ble født i 1923 har drukker lunkent vann m/sitron i siden hun var barn. Hun lever fortsatt og er frisk og rask;)

Trist at du ble syk, men jeg tviler veldig sterkt på at det var kombinasjonen vann + sitron som gjorde deg syk.

Skrevet

Jeg skjønner at du vil advare andre HI.

Men når begynte du egentlig å drikke sitronvann? Siden du har diagnose og alt så er vel dette langt tilbake i tid.

Som jeg skrev i første innlegget, så er dette tidenes eldste knep for å få magen og fordøyelsen igang.

Men klart, folk kan reagere forskjellig.

Jeg fortsetter hvertfall med det. Ikke hver dag men innimellom.

Mer bekymret for tennene mine enn blæren.

Skrevet

Nå er det bare 10-30 personer per 100.000 som har denne tilstanden, så den er svært sjelden. Med tanke på hvor mange som drikker vann med sitron, spiser sitroner etc, så tviler jeg på at sitronvann er spesielt farlig i denne sammenhengen.

Dessuten vet man slett ikke helt hva som forårsaker dette, men i noen tilfeller henger det sammen med allergi, irritabel tarm, betennelsessykdom i tarmen (Crohns sykdom, Ulcerøs colitt) og migrene.

Det er en haug andre sykdommer som har lignende symtpomer, så for å kunne si sikkert at man har dette, må man utelukke bla. blærekatarr på grunn av bakterier, eller blæreirritasjon som følge av medikamenter, strålebehandling, tuberkulose. Det må ikke være tegn til sykdom i eller rundt skjeden (f.eks. herpesinfeksjon), i livmoren eller i urinrøret, eller i blæren.

Det er riktig at for eksempel citrusfrukter kan forverre eller utløse slike plager, men det kan også nøtter og alkohol. Skal du advare mot sitronvann, må du også advare mot nøtter og alkohol. Det kan likegjerne være at du har spist/drukket for mye av dette!

Det mangler rett og slett vitenskapelig belegg for konkrete kostråd, så man kan ikke gjøre en enkelt ting til syndebukk her.

- En som "har peiling"...

Skrevet

Eh, har legen din virkelig sagt at du har fått dette fordi du drakk vann og sitron eller har han sagt at du ikke merket at du hadde det før du drakk dette?

Det er jo en helt forferdelig sykdom.

At man skal advare mot sitronvann er alikevel i drøyeste laget.

Ønsker deg masse lykke til og håper du vil bli bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...