Gå til innhold

Flere enn meg som alltid er sultne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke huske å mangle matlyst på noe tidspunkt i livet. Ikke engang når jeg er kvalm har jeg mistet lysta på mat. Gjerne altfor mye mat, usunn mat, kosemat osv..

Jeg har vært 20 kilo overvektig på et tidspunkt i livet, og måtte ta store grep for å gå ned i vekt. En del av vekten forsvant i en sykdomsperiode, ikke fordi jeg ikke hadde matlyst men fordi jeg ikke orket å reise meg for å lage mat.

Nå som jeg er gravid er lysten på mat enda større enn vanlig, og jeg har gått opp 8-9 kilo allerede nå når jeg er i 23. uke. Kommer til å se ut som en hval før jeg føder....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips når du er sulten: drikk et stort glass vann, eller tygg tyggis. Evt. tygg på selleri eller eller riskaker eller andre kalorifattige ting.

Sjekk om det er greit å ta krom når du er gravid: krom demper sultfølelsen :)

Skrevet

Nei, du trenger ikke å bli seende ut som en hval! Jeg hadde gått opp 10 kg innen uke 10:P Det var jo svært oppløftende..

Det ble 10 kg til innen uke 25 og 10 kg til før fødsel. Så altså ikke ut som noen hval. Pløsete ja, men dette overlever du;) Det er bare en kort periode av livet.

Jeg fikk plutselig kick på å lage masse mat i starten, særlig biffsnadder og annet kos..huff huff, ikke lurt haha! Men så likevel ikke feit ut, lett lubben kanskje?

Jeg bruker ikke tenke at andre er feite før de har minst en skikkelig bilring rundt magen men helst to.

Skrevet

Ja, jeg er alltid sulten og har alltid lyst på noe å putte i munnen. Elsker sjokolade og kaker.

MEN jeg har heldigvis en viss porsjon selvkontroll og har aldri vært overvektig. Tvinger meg til å slutte når det er nok.

det kan være lurt å ha masse sunt i hus som du kan ta når du er småsulten: grønnsaker (gulrot, agurk, sukkererter, stangseleri osv), nøtter, cottage cheese, bær frukt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...