Gå til innhold

Skolevegring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 10 år som, med en gang hun ser det er en mulighet til å kunne bli hjemme fra skolen, så prøver hun på det. Det kan være at andre har vært syke i familien og at hun også liksom er syk. Hun er helt frisk sånn ellers, men blir bare syk sånn når hun kommer på det. Det ringes ofte fra skolen siden hun vil hjem pga sykdom og det skal lite til før hun trekker seg da det kan gjelde andre ting hun skal også som hun ikke har å lyst til. På skolen har hun venner, men jeg tror hun kjeder seg da det er mye kjekkere å være hjemme og spille spill etc. Hun er veldig flink faglig.

Jeg trodde bare det ikke begynte så tidlig som i 9-10 årsalderen? Må legge til at det ikke er snakk om mobbing el.l på skolen. Da hadde nok dette skjedd hyppigere og vi hadde visst om det pga andre faktorer (hun sier m.a. i fra om alt som skjer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda,det kan begynne tidlig. Selv har vi en som er helt lik. Han har en bokstavsdiagnose, men ifølge skolen er han veltilpasset, glad, har mange å leke med og trives godt. Det er i grunn vårt inntrykk også, men likevel "hater" han skolen (hans ord). Vår gutt er syv år og jeg er også sjokkert over at slikt begynner så tidlig!

Men det kan jo hende at datteren din ikke helt vet hva som er vanskelig på skolen, og derfor ikke forteller det. Det kan jo være noe diffust som en utrygghet, at hun ikke helt er på linje med venner, redd for en lærer etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...