Gå til innhold

Vurderer å si ifra meg foreldreretten til mitt barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp blitt alenemor!

Skrev ett innlegg i stad,om at jeg ikke har jobb eller no sted å bo.

Får ikke hjelp noen steder,å havner snart på gata

Synes det er uforsvarlig for ett barn å være i denne situasjon! Barnet mitt fortjener ikke det her,å det går utover psyken min,er så langt nede psykisk nå at det går utover omsorgen for mitt barn.

Er en oppegående person som har opplevd altfor mye dritt på kort tid,så psyken min er ikke sterk nok lenger! Alt jeg kjemper for raser:(

Hvor kan jeg få hjelp! Har null ressurser nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan få hjelp hos barnevernet. :)

ikke at de kommer til å ta fra deg sønnen din men de kan hjepe dere begge to:)

lykke til

Skrevet

Så det der.. Be strong, det ordner seg! Nav kan da ikke KASTE dere på gata?

- Finn annen leilighet, om ikke du finner i din egen by må du flytte for ny jobb og ny leilighet, og da kan NAV hjelpe med utgiftene til flyttting.

- Søk avlast for hjelp til deg og barnet ditt, og hjelp til deg selv!

Ordner seg for snille damer..

Skrevet

Har du ikke venner osv du kan bo hos? for en liten periode? Hmmm... må da kunne få hjelp.. dere skal ikke stå å gata å barnet ditt skal ikke miste mamman sin fordi det er dårlig tider for dere... det er enda værre for den lille... ***

Skrevet

Om barnet har en bra far er det nok bedre at det får bo der, ja. Det vil jo også gjøre det enklere for deg.

Ellers bør du kreve å få skriftlig fra NAV hvor dyr en leilighet maksimalt kan være for at du skal få bostøtte (hvis det er det du søker).

Om du sier mer om situasjonen din kan det også hende noen av oss kan komme med bedre råd eller tips. Regner med at du får dagpenger, barnetrygd og bidrag. Kan du ha krav på overgangsstønad? Mulig å få jobb eller eventuelt begynne å studere etter nyttår?

Skrevet

Du har krav på overgangstønad hvis du har barn under en viss alder (husker ikke i farta). Så kan du hive deg på skola og få støtte til det og, slik at du står sterkere med å få jobb :)

Leilighet kan NAV hjelpe deg med, men da må du gå å be dem om å hjelpe deg der.

Vil anbefale deg å ta deg et møte på nav, du har rett på mye som kan hjelpe deg i denne overgangsperioden :)

Skrevet

Hvor tror du barnet får det best? Hos deg eller faren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...