Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 eller kan dere forlate jobben mens dere har matpause?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Nei, men både vi som ikke har betalt og de som har betalt (forskjellig yrkestittel) kan forlate jobben i matpausa.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 kan alle forlate jobben i matpausen?vi får ikke lov..................og ikke får vi betalt heller.....(selv om vi må trå til om det kommer noen midt i matpausen vår)...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Jeg har betalt matpause, og om jeg har ærend kan jeg forlate jobben når jeg vil. Det er mitt ansvar at arbeidet blir utført, og sålenge det blir gjort, kan jeg styre dagen som jeg vil.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Har betalt matpause, og det forventes at jeg feks svarer telefonen i matpausen, men det er heller ikke noe totalforbud mot å forlate arbeidsplassen i matpausen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Det kommer jo an på hva slags jobb man skjøtter. Jeg jobber i et stort apotek. Der har apotekteknikerne ikke betalt mens farmasøytene får betalt, Vi er mange av både teknikere og farmasøyter, så derfor går det bra om vi forlater jobben. Et lite apotek har kanskje bare en farmasøyt på jobb, så den kan da ikke forlate jobben, for apoteket må ha en farmasøyt tilstede. Jobber man en eller to i mindre butikker, har man kanskje ikke betalt lunsj, men det er allikevel ikke mulig at man forlater jobben. Har du ikke betalt, tror jeg faktisk ikke at de kan kreve at du er tilstede. Må du trå til i ubetalt matpause, skriv overtid!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Har ikke betalt matpause, og jobber på kontor. Men har en veldig fin og fleksibel arbeidsplass, så hvis jeg trenger å gjøre noe i løpet av dagen kan jeg fint gjøre det utenom pausen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Jobber nattevakt ved sykehus, og har ikke avsatt egen tid til matpause. Har som oftest mange timer å spise på da, men kan ikke forlate avd. Så har vel egentlig ikke betalt matpause nei.. Har man ikke krav på det dersom man jobber over 8 timer? Kanskje det er vi på skiftet mitt som organiserer oss litt dårlig iom vi har mye rolig tid uansett?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Har betalt mens jeg spiser, sover, dusjer m.m. og kan forlate arbeidsplassen for noen timers pause daglig. Jobber hele døgn:) Dere som må ta telefoner og ikke fritt kan forlate arbeidsplassen må jo kreve lønn, ikke la dere utnytte på den måten!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 Jeg jobber i matbutikk, vi har ikke betalt matpause. Men må vi trå til så får vi betalt matpause (selv om vi må utsette den) Vi kan gå fra jobb, men må siifra og sjekke at det passer. Der jeg jobbet før hadde vi betalt matpause, vi var få på jobb så vi måtte svare tlf når det ringte, åpne bakdøra og ta i mot varer når det kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå