Gå til innhold

Hvor skal vi gifte oss? Tips til langweekend med bryllup <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi har bestemt oss for å gifte oss. Pga litt trøblete familieforhold ønsker vi å reise bort bare oss to, kanskje ikke engang si noe til noen. Få forhåndssignatur fra forlovere, som jeg har skjønt er mulig.

Vi ser for oss en storby, Roma f.eks, hvor vi legger oss inn på et litt fint hotell 3-4 netter. Gjerne et spasted, siden vi begge liker det. Men vi må ha noe mer enn hotellet å drive med, så en by er jo perfekt. Noen som har gjort dette som kan gi noen anbefalinger? Tar i mot alle tips med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt Paris, eller et sted i Italia. Har selv giftet meg i Italia (Toscana), fantastisk! :)

Skrevet

Hvordan ordnet du det med vielsen? vet liksom ikke helt hvordan dette funker.... Vi ønsker ikke noe religiøst opplegg om det er mulig å unngå..

Takk for tips! Toscana har jeg ikke tenkt på....

Skrevet

Dere kan f.eks gifte dere på den norske ambassaden i Roma (borgerlig). Mener også på at det går an å gifte seg hos byfogden enkelte steder der (?). Vi giftet oss i kirka, så litt usikker på alternativene...

Skrevet

Tusen takk! Det skal jeg sjekke.

Flere med tips? Gjerne konkrete tips på hoteller og alt :)

Skrevet

Vi giftet oss i sjømannskirken i Marbella (Spania), og bodde på fantastiske Marriott hotell!

Super luksus med flotte leiligheter, og det stod champagne fra hotellet på rommet da vi kom tilbake. Anbefales på det sterkeste (selv om det svir i lommeboken*s*)

Skrevet

Hehe.. Hva betyr svir da? Litt er jeg jo interessert i å bruke, men ikke noe voldsomt :) Er seremonien i sjømannskirken veldig kristen eller hvordan er det?

Skrevet

Hehe, er litt usikker på akkurat hvor mye vi betalte, men tror rommene kostet omkring 2500-3000 kr pr natt. Og det blir litt når man betaler for forlovere med partnere også. Men det var verdt det!!!

Vi fikk bestemme alt i sermonien selv, og sjømannspresten der er super kul. Steinar Lindvig heter han. Jeg er ikke døpt eller konfirmert, så hadde litt betenkeligheter med kirke. Men mannen ønsket det veldig sterkt. Derfor gjorde vi det slik, uten innslag av så mye "kristent". Også serverer kona til presten vafler til alle etter sermonien.

Veldig fin kirke med stor bakhage og svømmebassen. Man kan også bo der, men synes rommene var litt "mørke og triste".

Skrevet

Høres interessant ut! det blir bare meg og sambo, så da er det jo en overkommelig pris. Tusen takk for gode råd!

Skrevet

LAAAS VEGAAS!! lite romantisk men sikkert fryktelig morro der :P

Skrevet

Vegas hadde vært noe Men heller en annen tur dit i en annen anledning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...