Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Trenger noen gode råd!!!!!!!!!!!! Har tre gutter (2,5 og snart 9), og en mann som er borte på jobb annenhver uke. Dvs at er ofte aleine med legginga. Føler at jeg/vi alltid har hatt gode og fungerende leggerutiner, men nå de siste ukene har alt bare skjært seg..... Minstemann legger seg etter felles kveldsmat , sånn ca kl 19. Han har lagt seg på den tida siden han var to-tre mnd gammel. Har så pleid å lese for eller spille spill med de to eldste. Mellomste har alltid vært kveldstrøtt, så har fått tid til litt aleinetid med eldstemann. Ca 20.30 - 21 har han også sovet. Jeg har hatt en god del kveld igjen til dusj, nistesmøring, klær og sekker + litt tv-tid og slikt for meg selv. Slik var det altså.... Nå, derimot, har jeg plutselig (!) fått en 2-åring som klatrer over sprinkelsenga i ett sett, en 5-åring som er veldig redd og bare vil leke med lego i senga eller ha mamma der hele tida, og en frustrert 8-åring som føler han ikke får noe tid lenger..... Føler jeg springer rundt og løfter, roer ned og småkjefter hele kveldene.... hvor ble det av den koselige, rolige avslutninga på dagen?? I går sovna ikke mellomste før 22.30! Når jeg endelig kan starte på "resten" har jeg mest lyst til å synke ned i sofaen og ikke gjøre noe mer... og så kommer den dårlige samvittigheta fordi jeg er så sur.... Og aleinetid er det null av....... Jobber med barn også, og selv om det er noe helt annet med egne selvfølgelig, så merkes det på tålmodigheten.............. Uff, ble visst lenger enn jeg hadde tenkt, dette.... Men kanskje noen kjenner seg igjen og kan komme med noen gode råd???? Tar imot med takk!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå