Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Hvis det er det 3-åringen ønsker seg aller mest i hele verden, ok. Hvis ikke, NEI.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Jeg tenker.. Nei. Det er vel ikke noe å fremskynde. De begynner tidlig nok.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Ja, det er det treåringen ønsker seg aller aller mest i hele verden! Fetterne hans har, og det er et mareritt å være sammen med dem, for han får ikke låne, og han blir gående å gråte sårt! Jeg blir så lei meg på hans vegne. I tillegg er han en liten trykker. Har fullt koll på fjernkontroller, bytter dvd'er osv, og er i det hele tatt veldig flink med tekniske ting... Har veldig lyst til å kjøpe ds til han. Vi har økonomi til det, og blir den ødelagt, så er ikke det verdens undergang. Likevel er jeg nok litt redd for reaksjoner fra andre...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 ikke gjør det... Ikke fordi han er for liten, kan bli avhengig.. blabla... men fordi de mister dem i bakken, såpass mange ganger, at skjermen til slutt deler seg fra resten. TRUST me.. Det kan fort bli en dyr affære.. Dette er tredje ds'en gutta mine på 3 og 5 år har fått, men de mister dem i bakken stadig vekk. Så nå har det fått beskjed om dette er den siste de får og at de er pent nødt til å dele den.......
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Han vil isåfall ikke være den første treåringen med ds. Så lenge man har litt kontroll på hvor mye de spiller, så er det ikke noe problem. Hvis han blir så hektet at han drømmer om Super Mario, så er det nok lurt med en pause
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Jeg tror det er andre aktiviteter som er mye bedre for en treåring, men om den brukes bae av og til tviler jeg på at det gjør skade. Blir han sittende mer enn for eksempel 20 minutter om dagen med den ville jeg innført klare restriksjoner.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Det er aaaltfor tidlig etter min mening. At andre i slekta har syns jeg blir en dårlig unnskyldning, da får man heller lære barna at de ikke alltid kan få alt som alle andre har. 3-åringer bør aktiviseres på andre måter enn med dataspill o.l. Har selv en på snart 5 og her i gården har det aldri vært snakk om denne ds'en. Denne spillingen er ikke noe man bør begynne med så tidlig, da det er fort gjort å danne dårlige vaner.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Dette er egentlig et godt eksempel på å ta en titt på deg selv som mamma. Hva slags mamma vil du være? Hvilke verdier står du for? Hvilke verdier skal du overføre til gutten din? Dette handler om deg og din rolle som mamma. Hva du kan stå for eller ikke stå for. Er du komfortabel med å si til folk som spør at din snart 3-åring har fått DS fordi han griner sånn når søskenbarna spiller på sine?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Min gutt maste lenge om å få DS, men fikk ikke før til jul og da var han 5 og et halvt år,,,,, Lillesøskenet er snart 3 år og er tydelig intr. og jeg kommer IKKE til å gi etter ! Må nok vente et par år han også. Om han er så intr i å trykke så fins det andre alternativ
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 Da synes jeg fetterne kan legge bort DS'n når dere er sammen. Vitsen med samvær med familien er da ikke at barna skal sitte oppslukt med en duppedings? Eller la vær å være sammen med dem. Blir lettere oppgitt når jeg leser slikt. Mine barn har og ønsket seg DS,fordi alle andre har det. Men så langt har de da klart seg uten, og det regner jeg med at de kommer til å gjøre fremover og.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 Om du vil ha en passiv 3-åring,så må jo du bare kjøpe. Personlig ville jeg aldri gjort det selv,min er også 3 år.Vet det er lett å gi etter,men det må jo være masse andre ting du kan kjøpe som utvikler kreativitet og læring ;0))
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Hva er forskjellen på om 3-åringen sitter 20 min foran tv'en, og 20 min med DSen?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Min erfaring er at det er mye lettere å få kontakt med et barn som ser på tv fremfor et barn som spiller et dataspill- om det er DS, pc eller tv-spill. Man lever seg ganske så godt inn i et spill, og det er en trang å få spilt " bare liiiitt til".
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 Hei! Jeg mener at en treåring ikke har noe nytte av DS så sant det ikke er noen grunn til at han må sitte stille. Men det er du som er mamma og velger.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #17 Skrevet 8. november 2011 Her var det mange forskjellige innspill. Mitt er at 4 åringen fikk det til bursdagen sin. Hadde da gått rundt og latet som han spilte DS med en blyant og en boks ganske lenge. Han bruker ikke DS en gang om dagen en gang. Mye lettere å delta aktivt i hva han driver med på DS enn når han ser TV. DA får ikke vi kontakt med ham. Altså omvendt av hva anonym 08.09 sier. Jeg kommer gjerne med forslag om at vi skal spille DS og da gjør vi det sammen. Jeg ser også at spillene hadde vært for kompliserte for ham i treårs alderen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #18 Skrevet 8. november 2011 Signerer alle andre her inne: Nei! Er det virkelig slik at du vil kjøpe ALT til barnet ditt bare fordi andre har det og ditt barn ikke? Hvis du ikke klarer å se at andre har noe ditt barn ikke får nå, ja da kommer du til å slite senere, det skal jeg love deg! Tenk på at han blir bare tre år! DSèn til søskenbarnet er garantert spennende fordi han ikke får lov til å trykke på den! Jeg tror ikke den kommer til å være så spennende om han får sin egen. En dyr leke til en tre åring som helt sikkert kommer til å miste den i gulvet, trykke for hardt på den etc. IKKE KJØP! Jeg hadde iallefall ristet på hodet av mammaer som gir noe sånt til en snart treåring!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #19 Skrevet 8. november 2011 Jenta mi på 6 1/2 år ønsker seg virkelig DS til jul..Jeg har også tenk å kjøpe den til henne denne ganga. 3 åring syns jeg er veldig tidlig med DS!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå