Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Sjelden, men oftere når jeg er gravid. Kanskje 1 gang i året utenom graviditet, vanligvis pga halsbetennelse eller at jeg trenger prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 For meg selv? Svært sjelden. Sist jeg var hos lege var for 2 år siden. Første kontroll i graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Jeg har vært der sikkert 10 ganger med meg selv i år. Og kanskje 3-4 med barna. syns det er flaut og masete å gå der så ofte som jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Går ikke uten grunn:) To år siden sist, og det var ved 6 ukerskontrollen:)
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Et par ganger i måneden, sånn i snitt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Var hos legen et par ganger i mnd en periode (et par år) da jeg var syk. Frisk nå, men gravid, så da blir jo jevnlige legeturer. Ikke overbegeistra for legen, så springer ikke ned dørene der...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Pila: om det er lov å spørre: er det en spesiell grunn til det eller er det "bare" diverse helseplager. For seri denne trpden at du er den eneste som går oftere enn meg. Jeg tørk nesten ikke søke legehjelp lengre, fordi jeg er redd hva de som jobber der tenker om meg. (hypokonder eller?)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Går til legen ca en gang i mnd.. Er kronisk syk, og legen som alltid bestemmer neste gang vi setter opp time
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Skal til legen om noen dager, det er noen år siden jeg var hos legen sist. Nå regner jeg med at det blir noen ganger fremover, men får se hva som skjer. Jeg burde ha vært hos legen for leeeeenge siden. Nye resepter har jeg fått, men bare å sende mail til legen min så har fått de. Har vært med mitt ene barn til legen, men hun har noen sykdommer slik at vi må til legen innimellom. Hysterisk mor er jeg nok ikke i forhold til barna og lege. Har bare tatt ett barn med til lege da vi hadde mistanke om kyssesyken, utover det har det bare vært for sjekk med det barnet som har sykdom. Ikke alvorlig syk, men det må sjekkes innimellom.
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Ja, det er jo på grunn av et medisinsk behov. Jeg er heller lite bekymret for hypokondrimistanker.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Et par ganger i mnd. Er så heldig å ha helseangst, panikkangst og depresjon. Jeg fikk frikort i Mars. Det sier vel litt Håper å være bedre i psyken til neste år, så jeg slipper å renne ned dørene.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Har vært der mange ganger i år, akkurat nå går jeg annenhver uke. Tror jeg har fått frikort nå...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 Jeg for min del er der minst en gang i året. Når man har fastlege så får fastlegen tilskudd bare for å ha meg på listen, hvis jeg ikke bruker tjenesten så får han allikevel betalt for meg. Derfor syns jeg det er ekstra greit å ha en årlig sjekk - ta de vanlige blodprøvene, blodtrykk, sjekke evt nye føflekker eller andre skavanker. Bare siden august har jeg vært der tre ganger, tre ganger med halsbetennelse!! Nå er jeg frisk, bank i bordet! Med poden er vi der minst fem ganger i året - han er mye "ordentlig" syk. Sist så måtte han ta blodprøve og fikk bedøvelsesplaster for at han ikke skulle kjenne stikket så god. Dette pga legehistorikken - så han ikke skulle bli redd til neste gang. Da han var halvannet år så dro han opp genseren hvis legen ikke hadde hørt på hjertet og lungene når vi skulle gå - for det hadde han gjort så mange ganger før
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 Jeg går til gynekolog for å ta celleprøve hvert 3. år. Bortsett fra det så går jeg så og si aldri til lege med meg selv, er velsignet med et godt immunforsvar og god helse. Med barna er det litt oftere, minsten er plaget en del med stygg hoste når hun blir forkjølet, så det har blitt noen turer for å få cosylan.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #17 Skrevet 8. november 2011 Helst aldri, har "legeskrekk", syns faktisk det er kleint å gå til legen, dessuten har det blitt dyrt syns jeg, med over 200 kr i egenandel(over 300 hos spesialist). Sist jeg var til en vanlig lege(januar i år) var jeg der for å få henvisning til gynekolog for å finne ut hvorfor vi ikke får flere barn. Hadde da vært prøvere i tre år.. Var hos gynekolog i februar, og har fått ny innkalling i desember.. Blir litt hyppigste laget for min del! Heldigvis er ikke barnet jeg har fra før ofte syk, kan ikke huske sist hun var hos legen! Har ei venninne som er hos legen minst en gang i måneden, med bare småting(i mine øyne), alt skal sjekkes hos legen. Ikke rart man må vente på time i 2-3 uker om man bestiller for en sjekk, hvis det er mange som er som henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå